Gå til innhold

Phil&Teds eller TFK som søskenvogn?

Anbefalte innlegg

I april får eg barn nr 2 og eldstejenta vil då være 21 mnd.

Har sett på Phil&Teds Sport m søskensete som ser veldig praktisk ut med tanke på at den er så smal og fleksibel. Men er litt redd for at eldstejenta som no er nesten 14 kg vil fort bli for tung for søskensetet (godkjent for 15 kg) og ho er ganske lang også. Nokon som har erfaring med å bruke tyngre unga i søskensetet. Ser ut som den som sitter øverst i søskensetet sitter litt "ut på kanten" utsatt for veir og vind. Er det plass til vinterpose i søskensetet? Syns også det ser ut som babyen blir liggande "langt nede i eksosen"....

Har også lyst på TFK twinner twist for den ser så god ut og har så mange finesser. Tenker også på om det er kjekkare for ungane å sitte ved sida av kvarandre når dei blir eldre.

Eg vil gjerne høyre erfaringar og anbefalingar på desse vognene :)

Kjem truleg til å ha ei bagvogn i tillegg.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kjøpte søskenvogn nå. Og jeg hadde bestemt meg for å ta TFK, men da jeg kom i butikken så jeg P&T sin søskenvogn. Og jeg ble plutselig i tvil... Tenk å deilig med en vanlig vogn men fortsatt plass til to! Men så var det det at når babyen blir stor og vil sitte må storesøster sitte under, og det er ingen garanti for at mine nysgjerrige barn godtar det... Pluss at jeg ikke kan gå turer når barna skal sove, og det er jo den beste tiden på dagen å gå tur... Altså så kan ikke storesøster sove når vi er på tur med P&T...

Jeg endter derfor likevel på TFK. Og det angrer jeg ikke på i dag. Har en på 2.5 år nå og en på 1 år. Og vognen er kjempe lett å trille! Også har jeg kjøpt Carena softbag som babyen skal ligge i når den kommer. Har hatt en carena tvillingvogn før og den var skikkelig ustø og tippet lett bakover. Men TFK er kjempe stø! Han på 4 og han på 2.5 har herjet i tfk en allerede og den har ikke kantet. Da de herjet med Carena sin tvillingvogn kantet den med en gang...

TFk tok like stor plass i bagasjerommet som min Quinny Freestyle XL. Altså vanlig stor i bagasjen. :) Også er det bra bremser på den.

Jeg tenkte også som deg, barna syns det er topp å sitte ved siden av hverandre! :)

Vi har en phil and ted og er veldig fornøyd. Men om storesøster skal sove i vogna så ville jeg ikke valgt den. Det er helt greit med en liten dupp innimellom, men er ikke noe sted å sove lenge. Søskensetet er godkjent til 25 kg når det er plassert foran. Har også hatt storebror i setet bak, han er ca 15 kg nå. tror egentlig det tåler en del mer, tenker de som produserer det lager noenlunde god margin på det med vekt. Men klart man skal ha det i bakhode og følge litt med på om det ser ut som det blir for mye belastet!

De som sitter foran er nok litt utsatt for vær og vind ja, så vi har kjøpt en vind og vanntett dunpose - ticket2heaven sin som er 115 cm. Den passer perfekt i søskensete. Vi måtte ha en vanntett en for gutten vår stanger hode oppi kalesjen, så nektet å sitte under der. Men han dekket hele åpningen ned til babyen så gikk helt fint å ikke bruke regntrekk når han sitter oppe. Da bruker vi bare den plasten som dekker "hullet" bak.

Synes ikke babyen blir liggende for langt nede jeg da, gutten vår har storkost seg under der han =)

Synes det er supert at vogna kan brukes som singelvogn også. Har brukt den som sportsvogn til eldstemann først, og nå til babyen. Har også brukt den mye når jeg har trillet storebror i bhg, satt igjen søskensetet der og trillet videre på tur/shopping/besøk med lillebror. Det var dette, vekten og at den er så smal som var avgjørende for oss. her hvor vi bor hadde jeg ikke kommet meg i butikken engang med dobbel vogn.

Tenk deg godt om for å finne ut hva du og dine trenger. Vi er jo alle forskjellige... :) Jeg skulle ha en god vogn å trille, en stødige en og en evnt plass til å sove vogn. En vogn som P&T er mer ustø iom at de sitter oppå hverandre og den ikke er bred liksom. Mine aktive unger hadde fint klart å kante den.

Men som sagt, det er veldig forskjell på hvilke behov en har. Men om du skal ha den til å gå turer med daglig og ha den som turvogn ville ikke jeg vurdert P&T, men det er jo min mening. :)

Annonse

Må bare nevne at jeg var på Barnas Hus i dag, og der så hun som jobbet der at de nye twinner twistene kommer med regulerbart fotbrett, separat kalesje og mulighet for hardbag vendt mot deg og eldste i sportsvogndel vendt fra deg. Tidligere så har de kun kommet med softbag med babyen vendt fra deg eller med to bager.

Siden det ikke var den vogna jeg så på egentlig så spurte jeg ikke når de kom, men hun visste jo mye om den da så er sikkert ikke så lenge til den kommer.

Hvis du går for tfk og har tid til å vente så ville jeg helt klart prøvd å finne ut når den nye modellen kommer og heller kjøpt den =)

Jeg har phil and teds, og ungen ligger ikk "langt nede i eksosen" ikke lenger nede enn i bugaboo, og teutonia og diverse andre vogner..

Vi er kjempe fornøyd med vogna, det er nok den stødigste trehjulingen (singel) på markedet, og det var hovedgrunnen til at vi kjøpte den.

og, ehm, lurer bare på hvordan en baby og en unge på max 25kilo skal klare og velte den egentlig?? ...ser en oppi tråden har slkrevet det...

Jeg har også begynt å undersøke litt når det gjelder søskenvogner, og vil bare si at Phil&Teds har søskevogn der man sitter ved siden av hverandre også. Da er det softbag som ekstrautstyr til babyen i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...