Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Helt siden lillejenta var født har hun roa seg når hun er i nærheten av tv'n. Hun vrir seg rundt slik at hun skal få til å se den om den står på (noe den gjør mye). Uansett hvor mye hu skriker, så blir det rolig når hun kommer foran tv'n. Hun synes tydeligvis det er veldig spennende med lyd,lys og bevegelse fra tv'n.
Yrha Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jepp, her er han veldig fascinert av TV'en. Men jeg er jo hysterisk , og vil ikke at han skal være passiv foran skjermen, så prøver å holde han unna TV'en når den står på. En positiv ting med TV: når vi kommer til ukjente plasser og han blir litt urolig og grinete, så roer han seg og blir blid hvis Tv'en står på der. hehe..
Legekjærringa Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 min på 7 mnd. elsker og så tv. Har kjøpt sånne baby-videoer " Baby Einstein" serien for at han skal se på noe nyttig for han som baby. Får litt dårlig samvittighet og prøver å begrense det. Dessverre er jeg vant til å ha p tv'en som bakgrunnstøy for jeg liker å ha litt lyd i huset. Får dårlig samvittighet når gullet ligger på matten sin og titter på tv...for det er vist sterke meninger ang. hvor helsefarlg det er. Følger min magefølelse; litt er ikke skadelig etter prinsippet "litt gift er ikke dødelig" he he. Kan ikke bli helt hysterisk heller da.
Prøvigjen Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Samme her. Min jente på 8 mnd har vært veeeeldig interessert i tv siden hun var omtrent 2-3 mnd. Men prøver jo å begrense det selvsagt. Litt positiv stimuli er det jo uansett=)
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Ja datteren vår (nå 4 mnd) eeeeelsker å se på TV og det hender vi setter den på hvis hun er urolig o g ikke vil roe seg. Heldigvis er det andre ting hun også liker godt, som f.eks spilledåsa si. Den er like populær som TV`n. Kjempegreit å ha slike hjelpemidler i "nødsfall".
loveandmarriage Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Ja, gutten her har ALLTID styring på hvor i rommet tven er, uansett hvor vi er. Har ikke sett spesielt mye på tv heller, så det er vel det at det er utrolig spennende når den først er på. Jeg har sånn Getmaskin, så hvis det er noe jeg vil se, prøver jeg å ta det opp og se det etter hans leggetid. Men det er noen ganger han ikke vil roe seg når f.eks vi skal spise middag. Og da lar jeg han se på tv mens jeg spiser, i og med at han er for liten til å sitte ved bordet sammen med oss. Eneste gangen jeg med god samvittighet lar han se på tv, er mens jeg klipper neglene hans. Det er fullstendig umulig å gjøre det uten å distrahere han, og når jeg er alene er tven greieste måte å gjøre det på. Da er neglklippinga over på en,to, tre. Han klorer seg så voldsomt opp hivs ikke jeg klipper annenhver, tredjehver dag.
smågodt prinsessa Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 min gutt også elsker tv.. hehe.. Syns nesten det er litt flaut.. Husker en gang på familieselskap.. så sto det en fotballkamp på tv`en.. og han bare snudde seg etter tv`en.. og folk kommenterte (med humor) at han var sååå tv-slave.. og at mammaen hans bare såg på hotel cæsar og dumme tv-norge serier og at han blei avhengig av det han også.. offf.. følte meg litt dum:)
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 jepp... her er det spesielt reklamene som er spennende da.. spess den fra plan norge med hun kjempe søte jenta. da smilet han fra øre til øre og ler:):)
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 ja, her er tv veldig gøy å se på. Hun er så oppslukt i tven mange ganger at man skulle tro hun satt å "fulgte" me på d som gikk på tven. Noen ganger er d nesten umulig å få kontakt med henne. Slik har hun vært fra hun var nyfødt. Ligger hun på gulvet, vrir hun seg alle veier så hun kan se tv hehe.
Kjukka Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Jepp... jenta mi elsker tv`en! Var litt bekymra om det kunne skade øynene hennes, så samboer spurte optikeren sin. Men det var visst bare bra for synsutviklingen at dem så på tv. Er ikke sånn at jeg plasserer henne foran tv`en og bare lar henne ligge der altså. Det er siste nødløsning om hun ikke vil roe seg, og max. 15 min. i gangen Hun er 4 mnd., og litt dårlig til å løfte hodet også, så da legger jeg henne på magen foran tv`en, og da er hun nødt til å løfte det for å se
dimeglio Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Godt det bare ikke er min lillegutt.... I dag etter at jeg hadde ammet (mens jeg saa paa tv som vanlig paa morgnen), sovnet han og jeg la ham paa sofaen (selvfòlgelig godt sikret) mens jeg gikk paa badet. Etter en stund tenkte jeg "Jòss, sover han enda?", og gikk for aa sjekke om han holdt paa aa vaakne (vaakner som regel med et hyl naar han oppdager at puppen er borte). Men tror dere ikke lillmann laa der og saa paa tv a' ?!!! Stille som en mus!!! Lille luringen til mamman sin!!!
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Artig å se flere ha det på samme måte Har egnetlig vært helt mot baby og tv jeg. Men i går ettermiddag var det skikkelig gråting her i gården. Fikk ikke roet henne ned, og skjønte ikke hva det var! Vurderte om hun kanskje hadde vondt, og om jeg skulle prøve paracet på henne. Men før vi kom oss avgårde skrudde jeg på lyden på tv`en, med Istid 2. Da kunne jeg bare sette en fornøyd baby i sofaen over bena mine, og tørke alle rester av tårer. Aner fortsatt ikke hvorfor hun gråt. Men stille ble det. På et blunk!
stinelin81-3 smågull Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Å jada:) Her går det i en del tv..rett og slett fordi jeg er vant til å ha den mye på til vanlig. Skjerper meg av og til og skrur på litt radio isteden eller bare skrur av alt. Men i perioder i løpet av dagen står den og går..og hun kikker ivrig:) Heldigvis er ikke tv det aller mest spennende i verden og hun mister interessen etter en stund. Det er mer gøy ut å gå i en av bæreselene våre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå