Gå til innhold

får ikke til å pumpe jeg, hva gjør jeg galt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en vanlig, enkel håndpumpe, og har prøvd å pumpe flere ganger. men det kommer ikke en dråpe engang! skulle nesten tro at jeg ikke har melk, selv om snuppa drikker;) har prøvd å pumpe samme bryst som baby drakk av, og det andre rett etter amming, med babyen i fanget, men kommer ikke noe! er jo ikke noen krise da jeg ammer, men hadde vært litt godt å ha litt på lager i tilfelle...

snuppa tar heller ikke smokk, liten sjanse for at hun da vil ta flaske senere tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med 1 mann fikk ikke jeg heller ut en dråpe når jeg prøvde å pumpe meg.uansett om jeg hadde melkespreng eller ikke..har chicco håndpumpe selv. med 2 mann kan jeg få ut litt av vert bryst nå,men er heller ikke mye for å si d sånn,må sitte å pumpe lenge,faktisk opp til 1 time for å få stimulert brystvorten nokk.

du kan høre med legen om du får slik syntocinon nesespray for å få i gang utdrivningsfasen. vet d fungerer på noen iallefall.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg merker i alle fall veldig stor forskjell på hvor mye jeg får ut ut i fra følgende faktorer:

Det må være varmt nok rundt meg, slik at brystet ikke er kaldt.

jeg må stimulere brystvorta så lenge at det utdrivingsrefleksen slår til (det kribler på en måte)

må bøye meg framover og riste brystet ("riste" ned melka, står som tips i den boka fra Sandvik)

I går prøvde jeg å pumpe det ene brystet mens småen drakk av det andre - da fikk jeg ut dobbelt så mye.

Ellers merker jeg at det har med rutine å gjøre. Det har gått lettere etterhvert med de to andre i alle fall!

Ang smokk kontra flaske har det ikke vært noen sammenheng på det med mine unger i alle fall. De har ikke tatt smukk, men flaske har funka kjempe fint!

Skrevet

det er ikke alle som får til pumping, så fortvil ikke!

vil anbefale deg å forsøke litt flaske med mme, for å venne henne til flaske og når hun tar flaska, er det lurt å holde teknikken ved like, med en flaske i ny og ne.

det er utrolig deilig å kunne ta seg litt barnefri en gang i blandt, og la pappan eller barnevakt stå for matinga!

Skrevet

Du har sikkert sjekket, men er pumpa satt sammen riktig?

Jeg fikk til å pumpe veldig bra og lett en gang, mens neste gang ble d ikke noe dreis på det, kom ikke en dråpe... Men skal sies at da sugde ikke pumpa skikkelig heller... Men kunne ikke se hva som var feil... så tok frem bruksanvisningen, og da var det en ventil som var snudd feil vei..

Så pumpa sugde, men ikke tilstrekkelig til at det kom melk, men når jeg snudde den ventilen ble det futt i sakene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...