Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I vår barnehage har de eldste barna førskole gruppe en time annen hver uke.

Dette synes jeg er litt lite, og da jenta sier hun kjeder seg i barnehagen mener jeg det er et uttrykk for at hun ønsker noe mer enn bare lek.

Er ikke barnehagen forpliktet til å gjøre barna kjent med litt tall og bokstaver iflg. rammeplanene?

Noen som vet - hva er eventuellt vanlig hos dere?

Hun kan alfabetet og teller veldig bra, men jeg lurer jo på hvordan det blir med skole hvis alle de andre har hatt "undervisning" i barnehagen. Vil ikke at jenta mi skal få en dårlig start!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137064042-f%C3%B8rskole-barna-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førskolelærer og kan med sikkerhet si at det ikke er vanlig med den typen undervisning som du etterlyser. Vi jobber med tall, bokstaver og former men er ikke forpliktet til å jobbe med dem ut over å gi kjennskap. Ei heller er vi kvalifisert til å drive systematisk skrive og regneopplæring, det gjøres etter bestemte metoder som førskolelærere ikke har i sin utdanning.

Når det er sagt skal vi tilpasse opplegget til barna og her ser det ut som de ikke treffer din datter. Samtidig som jeg lurer litt på hvordan hun er sosialt. Det er nemmlig skjelden at selv de store barna kjeder seg om de er flinke sosialt. Uansett har de en jobb å gjøre for jenta de og det ville jeg sag noe om.

Tusen takk for svar!

På foreldresamtale nå i vinter sa de at hun er en populær lekekamerat. Jeg klarer ikke å fange opp at hun har en helt spesiell veninnne, det var derfor jeg spurte dem. De sa også at det er veldig skjeldent å se henne leke alene.

Det er hun selv som sier det er kjedelig i barnehagen, alikevell opplever jeg fra tid til annen at hun ikke vil være med hjem fordi det er gøy...

Men hvis det ikke er vanlig, er jo min bekymring rundt disse manglene i barnehagen grunnløse - da vil jo de fleste starte på samme nivå:)

Hun får fortsette å pusle med det her hjemme - koselig både for henne og meg!

det er ikke så bra å drive for mye med bokstaver osv i barnehagen. om de lærer seg for mye av det så blir det kjedelig når de starter på skolen.

vi har førskolegruppe en dag i uken.. på rundt en time eller noe. vi går igjennom et kurs osm heter skrivedans. det er skrivetrening.. men man lærer ikke bokstaver eller noe... men lærer bevegelsene til bokstaver osv.. kjempe kjekt. etterpå så har vi ofte noen oppgaver. de syns det er veldig spennende å gjøre dem. i det siste har vi hatt pluss og minus stykker. det syns de er kjempe spennende..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...