Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde bl i symfysen med førstemann. Symptomdebut i uke 17. Fikk mange tips om: ikke ta lange skritt, samle bena, ikke ri (er aktiv rytter) etc. Det jeg da fant ut er at mine smerter kom når jeg samlet bena for mye, eks. lå å sov på siden med bena samlet, sitter med bena tett, samt trappegang (løfter bena opp og frem), samt tunge løft. Alle øvelser/stillinger der bena spres var helt ok og ikke smertefulle.

Noen som har kjent det samme?

Er nå gravid med nr. 2, i uke 11 og har begynt å kjenne murringer - æsj! Håper det gir seg da det var lovlig tidlig.

Er det ellers noen som vet hvilke regler som gjelder for sykemelding mtp at det er kort tid siden førstemann var født? Sm tom 17/1-07 - deretter perm. Jobbstart igjen 6/12-07. NAV kunne ikke gi noe godt svar, merkelig nok. Har lyst til å jobbe lengst mulig, men om dette ikke gir seg kan det kanskje være greit å redusere stilling. 100% som sykepleier på sengepost er ikke alltid like svangerskapsvennlig til tross for avd. forsøk på tilrettelegging.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137063877-bl-i-symfyse/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hvis du var sykemeldt hele forrige svangerskapet, gikk rett ut i fødslespermisjon med permisjonspenger, vil denne permisjonen gi opptjeningsrett til nye sykepenger

sykepenger gir krav på permisjon, permisjon gir krav på sykepenger.

så lenge man ikke overstiger 52 uker sykemelding. da må man jobbe/ha perm i 26 uker sammenhengende for å tjene opp ny rett til sykepenger.

så hvis du f.eks var sykemeldt i hele svangerskapet sist + 10 eller 12 mnd permisjon med lønn så har du ditt på det tørre.

det som ikke gir rett til fødselspermisjonspenger bla attføringsstønad og rehabiliteringspenger.

jeg hadde et liknende spm til nav, spurte 6 forskjellige personer og fikk 7 forskjellige svar.(SLÅ DEN!!!) så jeg fant ut at her må man bare være våken selv.

jeg jobber også som sykepleier, så jeg håper at bekkenløsninga ikke melder seg like tidlig når jeg blir gravid denne gangen. hadde ikke lyst at de jeg jobber med skulle vite det så tidlig. blir jo litt vanskelig å holde skjult når man blir dårlig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137063877-bl-i-symfyse/#findComment-137184825
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...