Gå til innhold

Gutten (5 1/2)min har begynt å lute ryggen, han sier han ikke vil være så lang :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ca 14-15 cm høyere enn den nest høyeste i barnehagen. Er 128 lang. Bruker str 134 i klær. Nå synker han nesten sammen fordi han er lei av å være høyest hele tiden. Han er ofte lei seg, men sier ingen erter ham. Noen som har vært bort i lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Tanta mi er lut, og har vært det hele livet, nå er hun gammel - og lut. Fordi hun hadde komplekser for høyden.

Er det noen som snakker negativt om å være høy rundt dere?

Ungen må få høre at det viktigste for å bli likt av damer er nettopp det å være høy. Så høy som mulig. (Han har kanskje ikke skjønt viktigheten av damer enda).

Så da må dere finne på andre ting. Basketball spillere. Volleyball-spillere. Høye fotballspillere. Pappa er kanskje høy og sterk? Kult å se over alle barna, slipper å stå foran?

Dette kan dere snu. Uten at dere maser om det daglig. Men vær stolte av den staute, store guten!

Skrevet

Jeg gjorde det selv. Var høyest i klassen min en periode tidlig på barneskolen, og syntes det var superflaut. Men plutselig begynte de andre å ta meg igjen og så var det ikke ikke flaut lenger. Jeg rettet meg opp og har ikke hatt noen problemer med det i ettertid. Men jeg har fortsatt bilder av meg selv i hodet med lut rygg og når jeg tenker på det retter jeg meg godt opp:-).

Jobber selv i barnehage og det er veldig lett å kommentere at de høyeste barna er store. Det er ment som en positiv kommentar, men det er klart at i barneører er det kanskje ikke det. Snakk med de i barnehagen og be de bli bevisste på det. Hadde et tilfelle av en veldig høy jente for et par år siden som var veldig sår på det. Foreldrene ga beskjed og vi voksne ble mer bevisste på dette, det hjalp for den jenta. De vet de er høye, de trenger ikke høre det hele tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...