Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er det som avgjør om vi får ivf eller icsi?

er det mannens sæd kvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når kvaliteten på svømmerne ikke holder landslagsklasse, blir det i hvert fall ICSI

Skrevet

Det er sædkvaliteten som avgjør det ja.

I vårt tilfelle hadde sambo levert sædprøve to ganger til gynekolog som fant redusert sædkvalitet (for mange umodne celler). Men da vi kom til forsamtalen og han leverte ny prøve der, så var den visstnok så å si normal!?

Så vi var jo i utgangspunktet henvist for ICSI, men nå trodde de at det ble IVF istedet. Jeg ble jo litt nervøs da, men går utifra at de vet hva det gjør. Og hvis prøven som sambo leverer på uttaksdagen er dårligere, så går jeg utifra at de heller tar ICSI.

Skrevet

Det er ikke bare kvaliteten paa mannens saed som avgjoer, men ogsaa kvinnens egg. De kan ha harde "skall" feks som gjoer det vanskelig for saedceller aa trenger gjennom. Da hjelper man til ved aa bruke ICSI metoden

Skrevet

Ok... da regner jeg med at det bli ICSI på oss! Sambo sine prøver har hittil vært veeeldig dårlige,og legen ble overasket over at han har gjort meg gravid 3 ganger tidligere... Alt ser ut til å være i skjønneste orden hos meg!

takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...