Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om noen kan svare meg. Saken er at jeg har vært sykmldt 100% i 14 dager nå. I dag begynner jeg å jobbe 50% igjen, dvs 50% sykmldt fortsatt. Lurer da på hvordan det blir hvis jeg igjen blir 100% sykmldt om feks 2 uker. Er det da arbeidsgiver som igjen må betale meg sykepenger de første 16 dagene, eller er det NAV? Det er jo NAV som nå betaler den 50% jeg er sykmldt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137063309-hvem-m%C3%A5-betale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Arbeidsgiver har arbeidsgiverperiode på 16dager, dvs de betaler lønn de 16første dagene av sykmelinga uansett sykmeldingsgrad og uansett om det endrer seg senere. Jeg gikk opp fra 50 til 65%sykm pga forverring av bekkensmerter og da er det Nav som betaler 65% av lønna mi og arb.g betaler heller da ikke for ny periode. Så uansett hvor mye sykmeldinga di endrer seg ila sv.sk, så har arb.g kun en 16dagers periode, unntatt om du skulle bli 100% friskmeldt igjen før permisjonen din starter. Da er det vel andre regler igjen, skulle jeg tro...

• 4 uker senere...

NEI Nei!!! Ved Gravide slik som vi er så får arbeidsgiver refundert ALLE dager som vi er sykemeldte. 16 dagers regelen gjelder ikke for Gravide (da er det vell ingen som ville ansatt gravide!). Dette gjelder ikke for selvstendig næringsdrivende, men alle som er ansatte! Ha sykemelding med god samvittighet hvis dere må det, darb.giver får igjen alle pnger, utenom at du ikke er der da så klart!!

Hilsen Personalkonsulent-bemanningsselskap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...