Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Er usikker på om det er for tidlig å legge min 7 mnd gamle datter inn på sitt eget rom om natten. Hun er mye våken om nettene der hun unker seg og lager lyder, hun sovner ofte med en gang, andre ganger må jeg ta henne opp. Dette medfører at jeg får ekstremt lite søvn om nettene, mellom 2 - 3 timer.. Sambo sier at jeg må forsøke å slappe av å ikke bry meg om lydene hun lager, men jeg våkner likevel og får ikke sove igjen. Jeg tenkte derfor å forsøke å legge henne på rommet hennes. Rommene ligger vegg i vegg så jeg våkner når hun gråter.. Men er hun for liten? Noen synspunkter?
mamazon <3<3<3 Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jeg flyttet min da hun var litt over 5 mnd, kommer til å gjøre det mye tidligere neste gang. Det gikk kjempefint, hun klaget ikke på det i det hele tatt, og vi slapp å liste oss rundt og hviske på soverommet. Gikk på nåler hele tiden og turte ikke hoste av frykt for å vekke henne, og våknet fort selv av alle lydene hennes, så alle fikk det bedre da hun sov på eget rom. Man hører jo når babyen våkner og skriker, de skal ligge ganske langt unna for at man ikke registrerer det. For min del var det mest praktisk å ha henne ved siden av meg i sin egen eller min seng i begynnelsen pga ammingen, men hvis man ikke ammer så mye på natta eller ikke har noe imot å sette seg og amme på babyens rom ser jeg ikke noen grunn til å ikke la de ligge for seg selv. Kjenner flere som har hatt baby på eget rom fra 4-5 ukers alder også, man må bare kjenne på hva man føler for. Jeg synes vel egentlig at det er på høy tid ved 7 mnd, men det er meg.
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 Takk for svar, nå føler jeg meg mye tryggere:-)
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 vi flyttet Mathea inn når ho var 4mnd - da sover ho mye bedre og ikke minst jeg og mannen min. Ho er våken 1-2ganger i løpet av natta .. tar ho inn i senga våres i 7 tiden og ligger og koser frem til åtte halv ni...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Vi la jenta vår på eget rom da hun var 2 mnd og da hun var 3 mnd sov hun fra 20 til 08. Vi har ikke angret, og vi hører henne veldig godt da rommene ligger nærme hverandre. Det anbefales:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 syns det høres lurt ut for dere begge. tror det er lett å fikle for mye med de når man deler rom, så de vil sove bedre alene. vi gjorde det når han var 4 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå