Grom-jinta Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Var på Ul og bl.pr igjen i går... Og legen sa "Oi, dette var heftig". Hadde visst voldsomt mange eggposer. Så i morgen skal jeg til UL igjen. Er visst en viss sjanse for at jeg må avbryte, hvis eggefabrikken ikke har roet seg... Og det orker jeg ikke tanken på! Etter så mye spray, sprøyter og styr, håper jeg virkelig at vi skal få fullført forsøket... Flere som har vært overstimulert?
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Hei! Det hørtes ut som mitt første forsøk... Mitt ble avbrutt, får håpe du slipper det. Tror det er litt forskjellige erfaringer med når de bør avbryte. Men man kan jo bli skikkelig dårlig om man blir skikkelig overstimulert. Jeg var kun til en UL etter at jeg begynte på sprøyter, og det på dag 9 (ca. 20 store og mange små). Det ble en brå slutt.... Det var en skikkelig nedtur å ikke få uttak. Var skikkelig lei meg. Men det gikk jo over etterhvert, og man begynner å se frem mot neste forsøk. Og nå, 3 måneder etter avbruddet, er jeg GRAVID!!! Denne gangen ble dosen redusert og jeg gikk ikke på nesespray i forkant. Lykke til!
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Hvis det blir avbrutt er det selvsagt utrolig kjipt, men jeg skulle virkelig ønske de hadde avbrutt mitt første forsøk i stedet for å la meg gå gjennom det smertehelvete det er å være virkelig overstimulert...Jeg fikk tatt ut egg, var helt jævelig vondt pga støre vonde eggstokker.Og ble innlagt på gyn avd samme kveld. fikk ikke satt inn egg, men fikk fryst ned noen. Lå innlagt i over en uke, var gjennom 2 tappinger (fra skjeden) som ikke funket. helt grusomt og hadde ca 12 kilo væske i buken. Kunne ikke gå, spise, tørke meg selv eller sove. Bare kastet opp og hadde store problemer med å puste. Fra jeg ble skrevet ut tok det 3 uker før jeg var "god igjen". Denne opplevelsen gav meg virkelig skrekken og jeg følte meg veldig overkjørt av sykehuset fordi de lot meg fortsette med høye doser selv om min gyn anbefalte å avbryte. Jeg stolte jo på legene. Jeg var kjemperedd når jeg skulle igang igjen etter fryseforsøkene ikke resulterte i baby. Heldigvis kvinnet jeg meg opp og det gikk mye bedre og nå sitter jeg med en liten vilter krabat i magen. Så hvis de skulle avbryte så er det nok til det beste for deg, selv om det er kjipt med ventingen og måtte gjennom alle medisinene på nytt. Jeg håper eggstokkene har roet seg litt til neste ul, og du får gjennomført forsøket. Lykke til.
ivf-MaMaMø Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Tror det er veldig inviduelt dette med overstimulering. Eg hadde minst 40 eggposer i mine eggstokker, gynekologen min ble helt paff også.. Men klinikken var helt rolig og sa at dette var jo kjempe bra. Eg tok ut 15 egg for noen dager siden, for det var de som var perfekt størrelse på. Satt inn 1 og 4 på frys, resten klarte seg ikkje. Eg tok blodprøve for overstimulering og der var det ingenting. Og legen på klinikken kunne fortelle at han for 12 år siden tok ut 53 egg på en dame.. Det e sykt det, og det værste var at ho ble ikkje noe dårlig heller... Så ikkje bekrymre deg for overstimulering, stol på legene at de vet ka de gjør. For det e jo de som har erfaringen og kunnskapene om dette. men eg skjønner godt at du kvir deg for om forsøket skulle bli avbrutt, tenkte mye på det sjøl og hadde nok gått i kjelleren. Men vi gir oss jo aldri uansett :-)
Grom-jinta Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 Tusen takk for at dere deler deres erfaringer med meg! Er litt skremmende alt dette syns jeg. Var og tok bl.pr i dag tidlig. Skal til UL kl 13 i dag, og får da dommen på hva som skjer videre... Ha en riktig fin fredag alle sammen! Og gartulerer så masse til Trulte-80!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå