Gå til innhold

Er det farlig å ta sol når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Delte meninger om dette, men de sier at dersom man ikke soler seg for lenge og har en effektiv vifte som står på slik at man ikke blir overopphetet skal det ikke være noe farlig.

Det er dessuten greit å ha med seg litt vann for å drikke litt underveis også.

Annonse

Jeg har hørt at selvbruningskrem ikke skal være så bra pga. den kan gå i blodbanen, og over i fosteret. For meg høres dette litt merkelig ut. Vi bruker jo så mange andre kremer. Jeg har brukt det i ansiktet. Det står heller ingen advarsler noen steder.

Hei sunshine :)

Jeg anbefaler at du prøver deg fram. Jeg har en pigmentflekk fra før, men jeg har ikke fått noen nye av å ta sol når jeg er gravid. Jeg blir fortere brun nå og må si at det hjelper litt på humøret å føle seg litt gyldnere i huden, men start forsiktig, for det er mange som sier at de har fått flekker. 10 min høres bra ut. Jeg tror det viktigste er at du ikke blir overopphetet, jeg blir i hvertfall fortere varm nå og tar kun sol der jeg vet at det er god vifte. Jeg tar 15 til 20 min, men jeg tåler mindre nå enn til vanlig pga varmen. Ta heller flere ganger enn for lenge, da er det jo enkelt å følge med på huden.

Jeg og ville ta litt sol for å føle meg mere vel...jordmor sa at det ikke var farlig så lenge jeg ikke ble for varm...tar 17-18 min..d er jo godt:o) hu sa også at d samme gjaldt bad,ikke for varmt vann pga. overoppheting...

Jeg har tatt sol flere ganger i 26 min med god vifte. Jeg får proff. oppfølging i svangerskapet, og de overleger jeg har vært i snakk med sier det ikke gjør noe. Kroppen regulerer temp selv. Tenk på de som bor i varmere land! Man skal ikke bli for varm, men f.eks. hadde forstervannet blitt varmere, hadde også organene inni i kroppen tatt skade av det, men det gjør det jo ikke. Man skal tenke litt logisk.

Det hjelper godt på mitt humør og velvære, og det påvirker min omgivelser og barnet også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...