To under Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Datteren vår på 6 uker har hatt kolikk siden fødselen, heldigvis ikke på natten. Vi har prøvd kiropraktor og soneterapeut, men det fungerte ikke. Jeg har sluttet å drikke melk og spise sjokolade, men det fungerer heller ikke. Hun har ikke vondt i forbindelse med måltid, men gråter gjerne mye før et nytt måltid. Noen som har noen gode råd/tips? Jeg tenkte å prøve fenikkelte, men tror det hjelper mer mot smerter i forbindelse med måltid...? Prøvde minifom i 1 1/2 døgn, men det hjalp ikke. Burde jeg prøve lenger før det virker?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Dette høres ikke ut som kolikk. Har du vært til legen for å undersøke dette nærmere? Noen har positive erfaringer med manuell terapaut. Hvis hun skriker før måltid, kanskje prøve å gi henne mat tidligere? kolikkbarn gråter etter de har fått mat pga magesmerter og at de ikke får ut luften.
trollmor & trollungene Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Vi har forsøkt alt! Kiropraktor, naprapat, akupunktur, homeopatmedisinering, minifom,fennikkelte samt kostholdsendring - ikke melk og hvetemel + diverse andre matvarer som bønner, mat med mye c vitaminer kål, løk, sopp etc. De jeg vet om som har brukt minifom har hatt effekt av denne samme dagen de har begynt med den. Men det kan jo tenkes at noen trenfer litt lengere behandling. Hadde selv ingen effekt av denne, forsøkte 4-5 dager uten bedring. Kan anbefale akupunktur og to til tre kopper fennikkelte om dagen (hvis du ammer).
alvis Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Gutten min hadde kolikk. Han hadde sine beste perioder rett før et nytt måltid. Han gråt og hadde vondt mens han spiste og ca 30 min etter han spiste var det full hyling i timesvis.Jeg syns ikke det høres ut som jenten din har kolikk men du kjenner jo henne best. Miniform kan ta opp til 3 dager før det virker så du kan jo prøve litt lenger. Men hvis hun ikke har kolikk vil jo ikke det eller noe annet hjelpe. Kanskje du kan ta en prat med helsesøster og se om de har noe råd? Kanskje hun må ha mat litt oftere?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 jeg måtte kutte ut alt av melkeprodukter, ikke bare melk, og det tok ca 1 uke før jeg merket bedring. ellers så bar jeg sønnen min mye i bæresjal, mens jeg hadde på støvsugeren.. det var vel det mest effektive, så det gjorde vi til han var 3 mnd, opptil flere timer hver dag. vi gikk også til manuell terapeut, han hadde flere låsninger i rygg, nakke og bekken. lykke til, det blir bedre selv om det er forferdelig tungt når det står på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå