Gå til innhold

Imponert av den nye ministeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er helt enig jeg, ble imponert over at hun faktisk spør oss det gjelder. Som hun kanskje legger merke til var flertallet av innleggene på linken hennes for lengre permisjon til pappa men ikke på bekostning av mors uker. Håper for guds skyld de fortsetter å la oss foreldre bestemme det selv, sånn som det er i dag! Vil mor tidlig ut i jobb og pappaen vil være hjemme så kan de jo det.. ikke la det gå ut over oss som faktisk vil nyte tiden med det nye gullet så lenge som mulig som nybakt mor!

Annonse

Jeg håper i allefall at de lar det enkelte par bestemme hvordan de vil dele parmisjonen mellom seg. Selv er jeg i et par der min mann arbeider i en kontorjobb,9-16. Jeg jobber som lege i sykehus med vakt hvert 5 døgn(da 24 timers vakt!)Hvordan skal man da gjøre det med ammingen.Jeg kan ikke la dårlige pasienter dø fordi jeg må amme eller pumpe meg!!Jeg syns i allefall at en tredeling av permisjonen er helt på tryne.Folk må selv få bestemme hva de syns er best..... Hvor er gutta hen i denne debatten.Det høres jo ut som om hele debatten egentlig dreier seg om lønn og likestilling,ikke om barnet,amming og hva som er best for den enkelte familie.

Vi har i allefall snakket sammen om deling av permisjonen.Det blir til at far tar de 6 siste ukene av permisjonen,det på grunn av min jobb,et godt stykke å kjøre til min jobb ved eventuell amming,.... La folk få bestemme selv.Jeg er lei av den rødgrønne regjeringen som skal tre lover og regler om mitt og min mann sitt liv nedover hodet på oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...