Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 men han er jo tydeligvis ikke sulten så ofte.. han får MME, og jeg vet han KAN å si fra når han er sulten.. er det ikke bedre å vente til han er sulten ? Han spiser en til to ganger om natten åsså, så han kan å si fra. føler det er lite poeng å dytte i han mat når han ikke vil ha og bare blir sint...!
"gullet" Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 helt enig m deg, er hun litt gammeldags eller ??? før i tiden så var d jo sånn at det ble annbefalt hver 4 time, men d er de nå gått bort ifra.. på min helsestasjon så sier de at d r bare og gi han mat når han er sulten, den første 1,5 mnd så spiste gutten min hver 2 time, ... nå går d mellom tre og fire og på natta kun en gang, han er nå 2,5 mnd dette regulerer de selv, da de vokser ulikt og har forskjellige behov. og skal man følge d som står på mme-pakken, så står d at de spiser ca 5-6 måltid i døgnet, d tilsvarer ikke mat hver 3 time :-) så følg heller magefølelsen din
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 gammeldags ja, hun hadde vel lyst til å steine meg når jeg fortalte at han nektet å ta puppen ved to mnd alder, og at jeg ikke hadde energi til å bruke ledig tid på å pumpe, da han i begynnelsen krevde masse oppmerksomhet, og døgnet gjennom sov max to timer sammenhengende. jeg er alenemor i tillegg så jeg orket rett å slett ikke pumpe, ville heller gjøre det jeg følte var best for meg og mitt barn... men takk for tips gullet, nå skal han få mat når han sier fra at han er sulten
Mooncake Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Neineinei... Jeg har inntrykk av at de ikke helt vet hva de skal gjøre med mme barn på HS: Når jeg var på 6 ukers kontroll fikk jeg beskjed om å gi 4 måltider mme på dagen, med 4 t mellom. 1 måltid mme på natten. Vi la opp følgende plan: kl 8, 12, 16, 20 og natten. Denne planen fulgte vi til vi begynte med fast føde - fungerte kjempefint. Ikke dytte i han mat om han ikke er sulten. Jeg dyttet heller inn smokken om det var lenge til neste måltid Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå