Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvis det er blødende magesår (hvilket det ikke høres ut som) er avføringen svart og mørk, den er ikke typisk "blodig" med rødt blod.

Husk at Dr.Yppert ikke er lege, så han kanogså ta feil når det gjelder sånne medisinske spørsmål.

Annonse

Ja, da. Er klar over at han ikke er lege, men har da noen gode råd å komme med i ny og ned:-)

Nei, er ikke redd for blødende magesår, men leste litt om det i går, og det jeg ble mest redd for var at jeg kan ha hull i magesekken. Smertene og symptomene jeg har kan tilsi det, men prøver å ikke jage meg opp så veldig. Sikkert bare meg som er hypokonder:-)

Anonym opp i tråden her:-) Hvor forblåst i nøtta er det mulig å være egentlig?? Les det som er skrevet ditt lobotmerte sauskræv!!! Alt som er sagt her er at jeg anbefaler at hun får sjekket dette opp med videre undersøkelse!! Jeg sitter aldri med fjerdiagnostisering ut fra enkeltsymptomer:-)

Takk for svar:-)

Jeg har ringt legen og skal inn neste torsdag:-) Hvis det forverrer seg må jeg selvfølgelig ringe legevakten.

De symptomene jeg har er magesmerter i øverste del av magen som går ut i ryggen, sterke smerter i brystet som kommer i "tak" Det gjør SINNSYKT vondt! Hadde det en hel natt for noen dager siden. Etter slike "anfall" får jeg halsbrann, sure oppstøt og blir veldig kvalm.

Skal bli godt å få det sjekket:-)

Jeg har ikke hatt det selv, men symptomene som foreligger er slik:

sviende smerter i epigastriet, ved sår i tovlfingertarmen opptrer smertene som regel noen timer etter måltidene og ved sår i magesekken er smertene ukarakteristiske og ofte i forbindelse med måltidene. Halsbrann er et symptom, og ved sår i tolvfingertarmen så kan man ofte våkne på natten med smerter. Blodig oppkast eller blodig avføring er et karakteristisk symptom.

Vil også nevne gallesten: karakteristiske og akutt opptredende smerter under ribbensbuen, ofte med utstrålign ut i høyre skulder. Smertene er vedvarende og kolikkpregede. Et anfall kan ledsages av kvalme og brekninger.

Håper de finner ut av det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...