Gå til innhold

Ariel eller Arielle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ariel kan være både gutte og jentenavn mens Arielle er utelukkende jentenavn.

Vi tenker Arielle med samme uttalelse som Ariel.

Noen kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ARIEL..

står på mi liste og :)

Skrevet

Helt klart Ariel!!!Arielle høres ut som et vaskemiddel:/ Ikke bra!!

Skrevet

Ariel er jo et vaskemiddel, men ikke Arielle. Tenkte å uttale det på samme måte men slik at når folk leser det så ser de at det er et jentenavn. Har mye familie som bor i utlandet og er mye utenlands og mulig vi flytter så da tenkte vi at det var mer praktisk på papiret....så slipper de å lure på om det er en gutt eller jente. Det har jeg opplevd selv ikke syntes har vært så veldig kult.

Skrevet

tror du det er mange som hadde trodd "ariel" var en gutt?

kunne ikke falle meg inn å tenke det engang.. ariel høres da virkli veeeeeldig jentete t spørr du meg, og er forresten nyyydli! :)

Skrevet

Er flere som har reagert på navnet og sagt at det er jo et guttenavn. Feks Ariel Sharon. Iflg SSB er det 139 kvinner og 77 menn i Norge som heter det.

Skrevet

Arielle!!! Det heter datteren vår. Ariel, vasker rent på 30 grader:) rema reklamen....

Skrevet

Stygge begge to!

Skrevet

Hvorfor skrive det med ekstra bokstaver som dere ikke engang kommer til å uttale? Latterlig jåleri.

Om jeg noensinne møter noen med navnet Arielle, skal jeg faen med uttale ALT, selv om jeg vet at foreldrene i all sitt jåleri vil at det ikke skal uttales mer enn bare Ariel :-)

Skrevet

Jeg synes Ariel hoeres ut som et guttenavn, men er ikke saerlig begeistret for Arielle heller... Sorry.

Skrevet

Så hvis du hadde møtt ei som heter feks Michelle så ville du uttalt -le?

Skrevet

Jeg ville uttalt Ariel som Aaaarile - litt lang a altså, mens Areille ville jeg uttalt som Ariell - rett frem. Poenget med doble konsonanter er jo å uttrykke at navnet/ ordet skal uttales raskt, som "ball" - og ikke "baaaal" med en l.... Med andre ord, skriv Ariel hvis du vil det skal uttales slik! Nora er et syltetøy, Felix og Idunn er ketchup og Synnøve er en ost.... Skal du ta hensyn til alt sånn vil man utelukke mange navn....

Skrevet

Ops - trykkleif... Jeg ville uttalt Ariel som Aaaariel :-)

Skrevet

Ariel forbinder jeg med Ariel Sharon som jo åpenbart er en mann.

Arielle synes jeg er litt dillete og jålete. Vet ikke hvorfor, men jeg synes Marielle er mye finere, selv om det jo også er søtt.

Skrevet

Jeg er ikke så fryktelig begeistret for navnet uansett, men ville skrevet Ariel. Enkelt og greit, det er jo slik det uttales. Dessuten tror jeg de fleste tenker jente når de hører navnet. Ariel er jo ikke utpreget maskulint, vel? Jada, jeg vet om Ariel Sharon, men likavel....(Sharon er jentete også;))

Enig med hun som skrev at Mariell(e) er et finere navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...