Gå til innhold

Og hva er en mariusgenser? (u/t)

Anbefalte innlegg

Gjest Adrian blir storebror =)
Skrevet

en mariusgenser er en kjempefin strikkegenser som tradisjonelt sett er rød, hvit å mørk blå! kjempefin genser til både store å små!! =)

(www.google.com)

Skrevet

En ullgenser som vi brukte når vi var små,for ca 100 år siden.... :))

Den var som regel marineblå med hvitt og rødt mønster...

Nå strikkes den i alle regnbuens farger..... :)

Skrevet

Du er tydeligvis av den yngre generasjon. Mariusgenser var strikket genser, med grunnfarge mørke blå (men tror det fantes såvidt andre fargevariasjoner), med røde og hvite prikkmønstret greie på øvre del av genser og hvite lus på nedre del. Den eneste strikkete genseren som "var lov å bruke" på 80-tallet engang. Iallfall tror jeg de aller fleste hadde en slik en. Ikke særlig fin, spør du meg . Og ser til min skrekk og gru at de kommer tilbake for fullt igjen nå.....(men kommer ikke til å ta frem min gamle, som jeg av en eller annen grunn har spart på. Kanskje pga affeksjonsverdien, fordi det var min kjære snille tante som strikket den til meg)

Skrevet

I 1952 ble Marius-genseren lansert. Designet ble svært populært, og dette har vært det bestselgende designet i firmaets historie. Marius genseren fikk navnet sitt fordi den var strikket til alpinisten og verdensmesteren Stein Eriksens lillebror Marius. Stein Eriksen var på bildet av oppskriften. Marius-genseren har siden da vært et symbol på norsk ski- og utendørsliv.

Skrevet

de er så fine de gensrene =)

M er så nyyydelig i sin =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...