Gjest Adrian blir storebror =) Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 en mariusgenser er en kjempefin strikkegenser som tradisjonelt sett er rød, hvit å mørk blå! kjempefin genser til både store å små!! =) (www.google.com)
Tomine is my star Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 En ullgenser som vi brukte når vi var små,for ca 100 år siden.... ) Den var som regel marineblå med hvitt og rødt mønster... Nå strikkes den i alle regnbuens farger.....
happybirthday Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Du er tydeligvis av den yngre generasjon. Mariusgenser var strikket genser, med grunnfarge mørke blå (men tror det fantes såvidt andre fargevariasjoner), med røde og hvite prikkmønstret greie på øvre del av genser og hvite lus på nedre del. Den eneste strikkete genseren som "var lov å bruke" på 80-tallet engang. Iallfall tror jeg de aller fleste hadde en slik en. Ikke særlig fin, spør du meg . Og ser til min skrekk og gru at de kommer tilbake for fullt igjen nå.....(men kommer ikke til å ta frem min gamle, som jeg av en eller annen grunn har spart på. Kanskje pga affeksjonsverdien, fordi det var min kjære snille tante som strikket den til meg)
mamma mitt Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Hjelpekorpset på tv2 hadde på seg marius under de lyse vestene sine:o) http://webtv.tv2.no/webtv/?treeId=333047 bilde 1 hvor de holde på og lappe sykler.
Vipsenmamma Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 I 1952 ble Marius-genseren lansert. Designet ble svært populært, og dette har vært det bestselgende designet i firmaets historie. Marius genseren fikk navnet sitt fordi den var strikket til alpinisten og verdensmesteren Stein Eriksens lillebror Marius. Stein Eriksen var på bildet av oppskriften. Marius-genseren har siden da vært et symbol på norsk ski- og utendørsliv.
☆Anonymia☆ Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 de er så fine de gensrene =) M er så nyyydelig i sin =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå