Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 har en veldig aktiv kar på 2,5 år som eg har lyst å prøve ski på, men sidan eg ikkje akkurat har vore aktiv på dette området sjølv siste åra er eg litt grønn! Kva lengde skal han byrje på, og kvar får eg kjøpt billige ski?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jeg kjøpte "læreski" til mine barn da de var 1,5 år. Gikk kjempegreit det. Om du har det minste peiling, vet du nok at ski er noe man får kjøpt på feks sportsbutikk, læreski kan man få kjøpt på feks obs, leketøysbutikker og ikke minst sportsbutikker. Bruk hue litt...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Uff, anonym over meg var visst litt sur.... Gutten min på 2.8 fikk ski til jul. Små søte ski med snømann på.. Og gode, stødige skistøvler. Lengden er jeg ikke helt klar over, men gå til en skikkelig god sportsbutikk, så kan du sikkert få hjelp til å finne det rette utstyret. Prøv å få med deg den siste biten av vinteren, du kan jo kjøpe ski+støvler du også kan bruke neste vinter?
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Lillegutt fikk ski til jul. Han var ble 2 i januar. Fikk ski som var kjøpt på obs sport. Men snømann på Det er ski som brukes med vanlige vintersko. Veldig kjekt, for de kan bruke de en stund da.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Snuppa mi har også sånne læreski som hun bruker vanlige sko i Har fått dem, så vet ikke hvor de er kjøpt
*** Jeg er kuul *** Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Kjøpte ski til lille frøkna på 2,5 år til jul. Det var læreski/lekeski til å bruke med vanlige støvler. Lengden er 75 cm , men frøkna er bare snaut 90 cm på strømpelesten da. Generellet er erfaringa at jo lengre skia er jo vanskligere er de å manøvrere. Sats på smørefrie ski og gå heller ned en legndestr enn opp. Vi kjøpte også vanlige ski til store frøkna på 8,5 og da var lengden 10 cm lengere enn kroppslengden. Hun også fikk smørefrie ski. Begge to ser ut til å håndtere skia sine helt utmerket (i forhold til alder da selfølgelig)
*** Jeg er kuul *** Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Glente å få med at lære-/lekeskiene ble kjøpt i en vanlig sportsbutikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå