Gå til innhold

jeg tror jeg har blanda melka helt feil jeg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar pulveret og blander det med kaldt vann fra vasken så tar jeg det i microen. han er 9 mnd og gjort det slik hele tiden jeg........ har han ikke fått næring da eller? de sier jo at ved høy tempe. dreper man næringen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du tatt frå vasken siden han var liten??

Skrevet

Jo han har fått næring, men når de ikke er så store så skal man vel egentlig koke vannet først for å bli kvitt bakterier. Men man kan varme mme i microen, det er mm man ikke skal varme i microen, da kan man visst drepe noe av næringen. Så du kan ta det helt med ro.

Skrevet

jaha..

d er jo meninga at man skal koke vann (pga av bakterier), la d avkjøles litt og så blande m pulveret... hva mener du m hele tiden??? regner m han kanskje ikke har fått d så lenge da..

Skrevet

mm, vet kun det med spedbarn og da skal vannet kokes.. men er usikker på når de er 9 mnd... men ville for sikkerhetskyld kokt vannet!

Tenker med meg selv at jeg koker tevannet mitt, er ikke noe fan av temicro :P

Skrevet

Klarer du ikke lese på pakka eller? Helt utrolig hvor lite oppegående noen her er.

Skrevet

Det du kan gjøre er jo å varme vannet i microen først og så tilsette pulveret etterpå.

Ved 9 mnd skal det ikke være nødvendig å koke vannet først, men pass på at du lar vannet renne en god stund og at det er skikkelig kaldt. Før 6 mnd anbefales det å koke vannet først.

Ang. tevann så skal ikke det koke... det skal kun varmes til 90 grader :-)

Ødelegger visst noe av smaken og utvinningen av smak fra tebladene dersom du koker bort luften i tevannet!

Skrevet

tingeling: det ante meg egentlig.. huff, koker bort halve opplevelsen jeg da! skal huske på det! :D

Skrevet

Da sønnen vår var liten, varmet vi bare vannet til grøten hans i vannkokeren. Kokte det ikke. Det går vel for det samme som det du gjør med mme vil jeg tro.

Han fikk grøt fra han var 6 mndr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...