Attekattenoa Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Har noen spørsmål ang IVF... *Hvor lang tid tok det fra legen sendte søknad til dere hørte fra fertilitetsklinikken (dette gjelder St.Olavs)? *Og hvor lang tid tok det før dere var i gang? (vi har vært gjennom flere Pergo-kurer - mannen min har dårlig sædkvalitet) *Våre siste prøver (HIV, sæd osv) er drøyt 6 måneder gamle, tror dere vi må ta nye prøver da? Legen sendte oppover søknad denne uka.... Legen vår var usikker på om vi fikk dekket prøverør ettersom vi har ett barn sammen fra før, men jeg mener at vi vil få det dekket. Noen med erfaring?
Sakura Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Vet lite om de første spm, men tror dere må ta nye prøver. Like grei om ikke annet. På det siste så står det på nav sine sider at det er 3 forsøk per barn. Dekningen av legemidler ved IVF og ICSI er begrenset til inntil 3 forsøk per barn. Ett forsøk defineres som en teknisk fullført behandling med uthenting av egg og tilbakesetting av befruktede egg i kvinnens livmor. http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll?f=templates&fn=main-j.htm&2.0 under infertilitetsbehandling
sn70 Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Vi hadde ivf på ullevål og hos oss tok det ca 10 måneder fra legen sendte søknad til vi startet opp med første forsøk. Vi hadde også 1 barn sammen og det offentlige dekker søskenforsøk men ikke viss man har to eller flere barn sammen. Dersom blodprøvene er for gamle vil dere få beskjed om det. Jeg tror våre blodprøver var mer enn 6 måneder gamle. Vi var heldige og ble gravid på første forsøk og har nettopp fått vår ivf gutt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå