Gå til innhold

Alle foreldre med barn i bil burde lese på denne siden:

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://sikringavbarnibil.blogspot.com

Gjør det, og ta valget på om barnet skal sitte bakovervendt eller framovervendt uten å spørre uvitende her inne! Fasiten på hva som er sikrest er jo rimelig klar, om dere vil det eller ei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at du henviser til saklig informasjon.

Håper for guds skyld du ikke setter i gang en ny, laaaang bilstol debatt. Den er vi skikkelig lei! LEI!

Jeg stoler på foreldrene, og at de tar de riktige valgene for seg og sine.

Ikke alle er uvitende her inne, mange kloke hoder.

Dessuten gjør man seg av og til noen erfaringer, og det er vel lov å spørre om? Ingen erfaring er faktainformasjon.

Mange gjør seg erfaring med å snu et barn, som har sittet forovervendt til bakover igjen, er vanskelig. Selv om fakta er at bakover er sikrest.

Det er to forskjellige spørsmål det ;)

Takk for meg, og det var mitt aller første innlegg i en bilstol-debatt som jeg legger død med det samme.

Ha det *vinke*

Skrevet

Den siden er kjempeflott, så jeg anbefaler også alle å lese :-) Masse gode tips til foreldre med bilsyke barn også..!

Skrevet

Virkelig en topp side!

Noe en hver småbarnsforelder burde lese,det handler jo om å sikre det kjæreste man har!

Skrevet

En helt topp side - det skal du ha.. Men ikke gi foreldre som må snu barna enda mere dårlig samvittighet enn det dem kanskje allerede har.. De fleste foreldre vet idag at bakovervent er best, men for noen små er det ubehagelig.. Noen prøver det meste - men må likevell snu sete.. Begynne å bli lei denne bilsete debatten!!! Selv at første mann sitti bakovervent til han var 3 år og 2 mnd - da snudde vi han.. Lillesøster måtte vi snu da hun var 13 mnd - da hadde hun kastet opp under bilkjøring i noen mnd, og de fleste ting var prøvd.. Så det endte med at vi snudde henne, og da gikk det bedre - fortsatt kan hun bli dårlig.. Men det er veldig veldig sjelden.. Og godt er det for jenta.. Men hver gang jeg leser dette om hvor fæle foreldre er som setter barna fremover når dem er små så gnager det i hjernerota.. Så slutt!!!

Skrevet

Dette ER et viktig tema, uansett hva dere her inne sier så er det fortsatt mange mange foreldre i Norges land som ikke er nok informert på området. Det er faktisk bevist at det er for dårlig informert og for mange uvitende foreldre. Så skal man virkelig slutte å gi ut informasjon for å ta hensyn til at enkelte kan få dårlig samvittighet? Har man vært nødt til å snu barnet av medisinske grunner så har man vel ikke dårlig samvittighet, man bør kunne stå for de valgene man tar om man har en god grunn til det, ellers så skurrer det litt i mine ører.

En telling utført av Trygg Trafikk og IF viser at 8 av 10 barn sitter for dårlig sikret i bil, ofte kommer dette av manglende kunnskaper på området. Alle foreldre vil jo sikre barna sine på best mulig måte.

”- Det er ganske alvorlig at så mange som 8 av 10 barn mellom 1 og 3 år ikke er sikret på beste måte ved at barnet sitter med ryggen mot kjøreretningen. Dette omfanget av problemet er dessuten bekreftet i en annen fersk undersøkelse. Det er en utrolig stor sikkerhetsgevinst ved å la de minste barna sitter bakovervendt. Det er overraskende at ikke flere foreldre har tatt denne viktige informasjonen inn over seg, sier leder for skadeforebyggende arbeid i If, Jan Olav Nilssen.” Sitatet er hentet fra en artikkel i Asker og Bærum Budstikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...