Gå til innhold

MME-pulveret skal blandes med vannet når vannet er kokt (i min. 3 min)og avkjølt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange tror de skal blande i pulver - så varme opp, eller ha pulveret oppi når vannet er nykokt...

Det riktige er vel å koke vannet, kjøle ned, ha i flasken når det er riktig temp og så blande i pulveret??

Derfor kan man også koke opp vann til flere flasker, sette til kjøling når det er kjølt ned litt og så varme vannet i micro eller vannbad før man har i pulver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og bare så det er klart...riktig serverings-temp. er ca 40 grader.

Skrevet

ja er i alle fall det som står på nan boksen vi har...

Skrevet

riktig temp for alle barn? hehe! gutten min vil ikke ha den så varm, han liker den kaldere. så det er ikke riktig temp her i huset :o)

Skrevet

Hmmm.. Men vi koker vann,setter vannet i kjøleskapet. Så når baby skal ha melk tar vi i pulver i det kalde vannet og setter det hele i flaskevarmeren. Er det feil det da?

Skrevet

det blir lettere klomper hvis man blander det i kaldt vann. vanskeligere å riste ut.

Skrevet

vi har hele tiden en termos med "riktig" temperert vann i stående klar vi da. så slipper vi å drive å koke opp og kjøle ned og alt det der når han skal ha mat..

Skrevet

Betyr det at pulveret kan blandes inn ved drikketemp? Trodde det måtte være 70 grader. Så kjøles ned til drikketemp?

Skrevet

tror det varierer på de ulike typene. På småfolk sin står det at pulveret skal blandes i ved 70 grader.

Skrevet

Ifølge WHO skal tempen være 70 grader når pulveret blandes i vannet. Deretter skal det avkjøles til max 37 grader for drikking.

De kom med nye forskrifter ifjor, så ikke alle produsentene har fått oppdatert bruksanvisningene bakpå pakkene enda.

Skrevet

Gjør det dere selv føler er riktig. Ikke alle barn liker melken ved 40 grader, ikke alle foretrekker å lage den i kaldt vann, ikke alle fortrekker å ha termoser stående med vann.. Herre, tror ikke det finnes noen fasit på det der. Det er ikke noe som heter feil, foreldrene mine jobber med kost- og ernæring ihh til små barn. Så det at jeg har pulveret i flasken, tilsetter nykokt vann for så å sette flaskene en stund etter i kjøleskapet.. og varme melken når jeg skal ha den er faktisk ikke feil i følge de!

Skrevet

Det er riktig som barbafin sier at WHO anbefaler dette. Jeg tror nok de har veldig strenge anbefalinger, da dette gjelder overalt-også i land med svært dårlig vannkvalitet. Selvsagt kan man gjøre som man vil- blande i kaldt, vsrmt, varme opp flere ganger osv og barna vil sannsynligvis vokse opp fine og friske- men jeg velger å følge anbefalingene, for dersom jeg ikke gjorde det og han ble syk ville jeg ikke tilgitt meg selv.

Skrevet

men selvsagt mest fordi jeg ikke tar sjansen på at han blir syk viss det kan unngås

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...