Gå til innhold

Er det skadelig å skylle øret med vann???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt vondt i det venstre øret mitt noen dager, til og med søndag. Da hadde jeg ingen dottfølelse i øret, men mandag begynte jeg å bli tett i øret. I hele går ble jeg tett i øret når jeg bare lot øret være i fred, men når jeg dro i øreflippen åpnet jeg liksom øret og da hørte jeg normalt og hadde ikke den dottfølelsen. Jeg følte at noe var klebrig inni der, så i går kveld forsøkte jeg å skylle øret mitt med lunkent vann med skylleboble til øret (kjøpt på apoteket). Da jeg forsøkte å skylle øret mitt ble alt bare verre, da ble jeg helt tett i øret. Så i hele dag har jeg hatt konstant dottfølelse i øret, jeg hører nå like dårlig om jeg drar i øreflippen eller ei. Hva tror dere skjer med øret mitt nå? Jeg har ikke vondt i øret, men er helt tett i øret. Tror dere det er vannet jeg sprøytet inn i øret som gjorde dette, eller kan jeg ha skadet øret mitt for ever nå??? Hva skal jeg gjøre nå? Burde jeg ringe legen min i morgen tidlig å få han til å sjekke øret mitt??

Skrevet

Du skal aldri bruke vanlig vann i allefall... Neste gang bruk sterilt saltvann.

- Prøv å trykkutligne, slik du gjør når du får dotter i øra når du flyr, det kan hjelpe.

- Tørk forsiktig ut av øret med en q-tip....

- Og bruk nesespray (kun saltvann om du er graivd!).

-Så lenge du ikke har smerter kan du vel se det litt ann... -Standard øredråpene jeg bruker å få når jeg har øreproblemer kan jeg ikke få nå som jeg er gravid, så jeg fikk gå med væske i øret (som ikke kommer utenifra!), om det ble mye verre fikk jeg komme tilbake så skulle legen sende meg på sjukehuset....-Faen at jeg ikke kom så langt som å operere det øret FØR jeg ble gravid!

Skrevet

Tror ikke det er noen grunn til bekymring;)

Skyll med den matoljen du har for hånden. Det smører og letter på tettheten der inne og det er ikke farlig å bruke.

Lykke til =)

Skrevet

Du kan fint bruke vanlig nesespray om du er tett. Tror ikke du har ødelagt noe, man får jo ofte vann i ørene ved bading osv.

Skrevet

Det beste er å dryppe øret med olje i 2-3 dager før du skyller. Det er helt greit å skylle med lunkent vann.

Skrevet

Ring ned til legekontoret ditt, de kan ta deg inn å skylle ørene (sykepleierene) uten at du tar kontakt med legen først. Dersom det ikke er noe vokspropp der, så får du time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...