Gjest Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har hatt litt vondt i det venstre øret mitt noen dager, til og med søndag. Da hadde jeg ingen dottfølelse i øret, men mandag begynte jeg å bli tett i øret. I hele går ble jeg tett i øret når jeg bare lot øret være i fred, men når jeg dro i øreflippen åpnet jeg liksom øret og da hørte jeg normalt og hadde ikke den dottfølelsen. Jeg følte at noe var klebrig inni der, så i går kveld forsøkte jeg å skylle øret mitt med lunkent vann med skylleboble til øret (kjøpt på apoteket). Da jeg forsøkte å skylle øret mitt ble alt bare verre, da ble jeg helt tett i øret. Så i hele dag har jeg hatt konstant dottfølelse i øret, jeg hører nå like dårlig om jeg drar i øreflippen eller ei. Hva tror dere skjer med øret mitt nå? Jeg har ikke vondt i øret, men er helt tett i øret. Tror dere det er vannet jeg sprøytet inn i øret som gjorde dette, eller kan jeg ha skadet øret mitt for ever nå??? Hva skal jeg gjøre nå? Burde jeg ringe legen min i morgen tidlig å få han til å sjekke øret mitt??
Makko med to små gutter Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Du skal aldri bruke vanlig vann i allefall... Neste gang bruk sterilt saltvann. - Prøv å trykkutligne, slik du gjør når du får dotter i øra når du flyr, det kan hjelpe. - Tørk forsiktig ut av øret med en q-tip.... - Og bruk nesespray (kun saltvann om du er graivd!). -Så lenge du ikke har smerter kan du vel se det litt ann... -Standard øredråpene jeg bruker å få når jeg har øreproblemer kan jeg ikke få nå som jeg er gravid, så jeg fikk gå med væske i øret (som ikke kommer utenifra!), om det ble mye verre fikk jeg komme tilbake så skulle legen sende meg på sjukehuset....-Faen at jeg ikke kom så langt som å operere det øret FØR jeg ble gravid!
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Tror ikke det er noen grunn til bekymring;) Skyll med den matoljen du har for hånden. Det smører og letter på tettheten der inne og det er ikke farlig å bruke. Lykke til =)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Du kan fint bruke vanlig nesespray om du er tett. Tror ikke du har ødelagt noe, man får jo ofte vann i ørene ved bading osv.
Tante Bassa Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Det beste er å dryppe øret med olje i 2-3 dager før du skyller. Det er helt greit å skylle med lunkent vann.
Frøken Tredjegangs Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Ring ned til legekontoret ditt, de kan ta deg inn å skylle ørene (sykepleierene) uten at du tar kontakt med legen først. Dersom det ikke er noe vokspropp der, så får du time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå