Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 hmmm... har spekulert litt. når gutten vår er sulten gir jeg han pupp. han er ikke av den tolmodige typen, så lurer på hvordan det skulle vært om jeg måtte gå å koke vann og lage mme. det tar jo fort en stund å lage til... Han hadde garantert våknet i løpet av den tiden... Hvordan gjør dere det?? vurderer å gi litt mme på natta..
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 du kan lese hva jef har skrevet under overskriften..: kan jeg gjøre det sånn som dette??? ang mme. trenger hjelp litt fort:) (tar det varme vannet i en termos)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Her blander vi opp en flaske med mme om kvelden som settes i kjøleskapet. Når tulla skal ha mat, er det bare å varme opp i vannbad.
Makkapakka Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Samme her. Her har vi allltid flasker i kjøeskapet med ferdig kokt vann. Har også dosert korrekt mme i urinprøveplass. Dette blander jeg sammen og hiver i micro'en. Bruker vel ca 30 sek. på dette Sjekk flaskemelk debatten her inne, mange gode tips der. Eller, www.flaskeposten.org
Blue Lady Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Samme som deg, men jeg var så grusom at jeg brukte mikroen
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 her er et veldig lettvint tips.. vi koker opp vann og avkjøler det til riktig temperatur.. så har vi vannet på en termos som vi da har på natt bordet sammen med flasker og mme pulver dispenser(sånn boks du har målt opp riktig mengde mme i til hver flaske).. da slipper man og stå opp hvis man har ungen på soverommet sitt:):)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Jeg tør ikke lage ferdig melka dagen før. Er så redd for melkebakterier selv om den står i kjøleskapet (litt hysterisk kanskje) men d e jo den mest dødeligste bakterien et barn kan få. Har vann på thermos og ferdigdosert melkepulver.... tar max 30 sek å blande d.
Barbafin Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Det mest lettvinte er ferdigblandet MME. Både Nan og Småfolk har det i greie små kartonger. Varmes kjapt i mikroen (ca 20-30 sek, 350W). Jeg lager fersk ettersom jeg får en "advarsel" før han MÅ ha mat (han ligger og "knuffer" og vrir på seg). Så da står jeg opp og slår på vannkokern. Det går nå igrunnen ganske radig det også. Bruker maks 5 minutter. Men jeg har alltid noen kartonger med ferdigblandet stående i tilfelle det haster.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 tror noen virkelig at vi mme-mammaer står å koker vannet og venter til det avkjøler seg når ungen skriker av sult? Har virkelig aldri skjønt at noen tror det!! Når jeg plutselig ble mme-mamma så skjønte jeg jo såpass at jeg selvfølgelig koker vannet på forhånd å bare oppbevarer det i kjøleskapet til gutten min blir sulten.. også varmer jeg vannet i mikroen også har jeg i pulver.. Kan virkelig ikke fatte at noen er så dumme at de tror det.. sorry meg asså... men dette har jeg lest så mange ganger.. fatter ikke at noen kan tro det.. jaja
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 glemte å få med at det tar meg MAX 30 SEKUNDER å lage mme til gutten min! Det er ikke verre en det!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Jeg kokte vannet og satt det avkjølt ferdig oppmålt i kjøleskapet, så varmet jeg i mikroen og blandet i pulver ved behov.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Jeg koker opp vann, avkjøler, setter det i flasker i kjøleskapet. Når det er tid for mat er det bre å varme vannet i microen, ha i pulver og rister på vei til soverommet. Tar ikke lang tid, og det er veldig enkelt. Men mye lettere med puppen da
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Hmm.. Nå følte jeg meg nesten som en forferdelig mamma her altså. Er virkelig alle så hysteriske med dette med MME? Vi koker opp og lager ferdige flasker om kvelden som vi setter i kjøleskapet. Så varmer vi flasken i microen når småen skal ha om natten. Det står jo på at man kan lage erstatning for et helt døgn å la melken stå i kjøleskapet, så hvorfor ikke?? Nå er minsten blitt 11 mnd da, men har ofte en flaske om natten fordi om..Men dette har jeg gjort siden jeg ble MME-mamma når han var 6 mnd.. Er jeg virkelig så forferdelig da?? Merkelig...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Hvorfor ikke bare lage fersk? Herregud.. det tar 30 sekunder.. så slipper du å bekymre deg for om du er en dårlig mor.,.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Bekymrer meg faktisk ikke i det hele tatt, tror ikke jeg vil føle meg som en bedre mor bare fordi jeg velger å lage fersk fremfor å gi han en erstatning som er ca 4 timer gammel. Synes bare det var litt rart at det var så få andre som gjor det:)
*Smiley* Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 Vi koker opp og lager ferdig til natta.Setter melka i kjøleskapet.Bare varmer det i microen. De gjorde det på sykehuset og det var det tipset vi fikk derfra. Og helt utrolig nok så lever minsten ennå Han er 6 mnd nå!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #17 Skrevet 5. mars 2008 På min pakke står d: lag bare et måltid av gangen så melka blir så fersk som mulig. Ingen som har sagt at du er en dålig mor som setter den i kjøleskapet ferdig laget. Folk gjør vel d de føler for
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #18 Skrevet 5. mars 2008 Godt det ikke er bare meg! hehe Var dette tipset helsesøster hadde når jeg måtte slutte å amme også, så da har jeg bare fortsatt med det;)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #19 Skrevet 5. mars 2008 På collett pakken så står det at man kan ferdigblande å sette i kjøleskapet.. Så det kan tydeligvis ikke være så feil.
Ioren Skrevet 5. mars 2008 #20 Skrevet 5. mars 2008 Vi gjør det sånn at vi koker vannet like før vi legger oss, har mmepulver på en avent-beholder (sånn med 3 rom). Ungen vår våkner sjelden før klokka 7 uansett, så vannet er sjelden for varmt når han våkner. Når han våkner heller vi bare på fra beholderen og rister..Tar vel ca 6 sekunder =P
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #21 Skrevet 5. mars 2008 Enkleste sak i verden! På nattbordet hver kveld: Ferdig varmt vann på termos (ca 42 grader, bruker termometer, 42 grader passer med varmetapet over tid på termosen jeg bruker), 3 doser ferdigdosert mme-pulver på en pulverdoseringsboks (fås i baby-butikker) og 2 rene flasker. Jeg heller opp vann, har i pulver og rister på 5 sekunder før flasken er i munnen på den sultne krabaten, uten at jeg har måttet gå ut av sengen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #22 Skrevet 5. mars 2008 En får nå også kjøpt vannkoker som koker opp vann til 40 - 60- 80 eller 100 grader etter hvem knapp en trykker på. Kjøpt på ekspert. Min er 6 mnd og har de 2 siste sovet natten igjennom. Vi gar brukt kun mme fra 3 mnd alder
CleoCat Skrevet 5. mars 2008 #23 Skrevet 5. mars 2008 Jeg koker opp vannet der og da i te-koker. Tar frem en flaske, har oppi isbiter (som er laget av kokt vann) og heller på så mye vann som trengs. Blir akkurat passe drikketemp. Har oppi melkepulver. Ferdig! Har funnet ut at til 120ml væske trenger jeg 3 små is-biter + kokende vann.
*stinepine* Skrevet 5. mars 2008 #24 Skrevet 5. mars 2008 hvis du bare skal bruke litt mme om natta kan du jo bruke den ferdige boksen,, det er jo det aller enkleste..synes jeg da!! heller bare den ferdig melka i en flaske, varmer i micron og legger flaks i en "flaskevarmer" og den har da en fin temp til nattmat;o) funker som faen her hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå