Gå til innhold

kan jeg gjøre det sånn som dette??? ang mme. trenger hjelp litt fort:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

kan jeg gjøre følgende:

koke opp vann, helle det rett i flaska

sette flaska med vannet i kjøleskapet, la det stå der et par timer, for deretter å varme opp vannet i microen, ha oppi pulveret og gi det til babyen??? har bare posen med pulveret, eska med bruksanvisninga er kasta, og jeg har ikke gjort dette før...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik gjorde jeg: jeg hadde i én skje pulver pr 50 ml vann. Start med å ha i pulveret først, deretter tilsetter du ønsket kokt-vannmengde på flaska. Rist godt! FOr å kjøle ned melken kan du holde den unger kaldt vann til du har fått riktig temperatur. Men som du også skriver, jeg hadde også mme i kjøleskapet. F.eks forhåndslaget ett el to måltider ;) Håper du fikk rask nok hjelp ;)

Klem

Skrevet

Jeg pleier å koke opp vann å sette til avkjøling om kvelden før jeg legger meg.. da kan jeg bare koke opp varmt vann når jeg trenger det, så blander jeg det kalde vannet med det varme og så får jeg perfekt temperatur på vannet..da er det bare å blande inn pulveret... =)

Skrevet

Skal ikke pulveret blandes i ved ca 70 grader? For deretter å kjøles ned til ca 37, evt kjøles helt også varme melken til drikketemp?

Kan pulveret blandes i ved drikketemp!!?

Skrevet

nå skal man vel helst ha i vann først..for vannmengden og mengde melk til slutt er ikke det samme..værtfall ikke ¨på nan..har man i 150 ml vann og 5 skjeer(som det står) så skal dette bli ca 165 ml...så ta i vann først slik at du ikke får for lite vann...;)

slik du beskriver er heelt ok å gjøre.

mange blander ut melka også men har du mulighet til å bare ha vann stående i kjøleskapet å varme for så å blande er jo dette supert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...