Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har 3 søsken, 2 søstre og en bror. Søstrene mine har et par barn hver og broren min har en stesønn. Jeg fikk mitt første barn i fjor. MIn brors stesønn kom inn i familien som 9 åring og jeg har karnsje møtt han 6 ganger i løpet av de 5 årene som har gått. FOr 3-4 år siden skulle broren min absolutt trumfe gjennom at vi ikke skulle kjøpe gaver tilvoksene i familien bare til barna. Og gavene skulle være minst 200kr. Ente med at det ble sånn siden resten av oss ikke gidder å krangle med han. Stesønnen hans har altså fått gave til 200-250kr 4 bursdager og 4 juler og jeg ikke så mye som et julekort eller en sms, før jeg på hans siste fødseldag lå på føden, Jenta mi kom dagen etter men var en lang fødsel som tok 3 dager fra start til ende. Mitt under dette glemte vi jo selvfølgelig bursdagen til gutten og tenkte ikke så mye på det etterpå heller. Vi syntes jo det var rart at vi ikke fikk en melding med gratulerer av dem engang men gadd ikke å henge oss opp i det. En mnd senere giftet vi oss og da kom ikke broren min med familie og ikke fikk vi noen gratulasjoner fra dem heller. Så fikk jeg høre at det var fordi broren min var drit sur på meg for at jeg hadde glemt stesønnen hans sin bursdag. Han skulle altså straffe meg med å ikke gi noe til mitt barns bursdag og ikke møte opp eller gi oss gave til bryllupet. Jeg bare overså dette og sendte som vanlig gave til gutten til jul. Og vi fikk en pakke til barnet vårt. men prisen sto på 75kr. Ville vanligvis ikek brydd meg om at gaven koster 75kr, tanken som teller og allt men det er han som har vært så oppsatt på at gavene skal koste minst 200kr. Han tjener også 4 ganger hva jeg tjener i året så er ikke at han har dårlig råd. Og stesønnen hans mangler jo overhode ikke noen ting. Ikke alle tenåringer som har ny data hvert annet år, Stor flatskjerm tv, dvd spiller, wii, playstation 2, playstation 3 og selvfølgelig en xbox på rommet sitt. Jeg har sagt at jeg kommer til å kjøpe gaver til gutten fortsatt dette er ikke hans feil, men de kommer ikke alltid til å være så mye som 200kr, finner jeg noe som passer billigere så får han det. Men moren min mener at jeg skal fortsette som før og passe på at gavene er over 200kr så ikke broren min blir sur og lager mere kvalm. Men jeg gidder ikke å skulle være en av de som bukker og neier for han hele tiden. For jeg sytnes at han var utrolig smålig når han oppfører seg sånn. Hva syntes dere burde jeg gjøre som moren min sier å kjøpe gaver for minstepris 200kr, eller er det greit at jeg velger å kjøpe billigere ting?
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Huff, glad jeg ikke har det slik.. Hadde det vært meg, hadde jeg droppa hele gavestyret på min brors side. Skal det være kún på hans premisser, hadde jeg ikke orka én dag til. Det er jo tross alt tankene som teller, og ikke prislappen!!! Du får se på det slik at den bursdagsgaven og julegaven du "mister" til jenta di er verdt det.. Jeg hadde ikke vært en som oppfyller hans "krav" på disse premissene. En gave forbindes jo med noe hyggelig, og dette virker svært lite hyggelig! Klem
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg vet ikke om jeg hadde kjøpt gaver engang med tanke på hvor lite du sikkert kjenner gutten om du har sett ham 6 ganger. En annen ting er at viss han er så bortskjemt (er tante til noen som er veldig bortskjemte) og får så mange julegaver og bursdagsgaver at de ikke vet hva de har fått eller hvem de har fått det av. Det blir ikke tatt vare på og er det ikke noe stort og flott er det borte på et par uker. Så hvorfor skulle jeg bruke mye tid, energi og penger på å finne noe fint og dyrt ja. Men så er det litt så du sier at det er ikke hans feil. Han er jo i grunn en uskyldig part oppi dette. Jeg hadde bevisst lagt meg under 200,- Det går fint an å kjøpe noe fint/nyttig til en litt billigere penge. Evnt. kan du kanskje gå sammen med de andre søstrene dine å kjøpe noe sammen så blir det ikke så dyrt!?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 bekymmrer meg ikke om han ikke gir gave til jenta mi for ho klarer seg fint uten, men vil ikke ta det utover stesønnen hans derfor kommer jeg til å sende en liten ting som hilsen. Er jo ikke hans skyld at stefaren skal oppføre seg som en dust. HI
***Juanita*** Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Hei! Selvfølgelig er du ikke helt på jordet! For øvrig høres det ut som at den broren din er vant til å få viljen sin fordi alle er redde for at han skal bli sur og sint. Jeg ville gjort som du tenker å gjøre: Fortsette å kjøpe gaver til stesønnen. Dette er jo ikke hans feil! Men den dumme 200-kronersregelen hadde jeg som du også foreslår gitt blanke i! Jeg synes det er trist at moren din prøver å få deg til å gjøre som broren din vil, men det er vel fordi hun vil ha minst mulig konflikter i familien.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Nei,d et er sant!! Så snill du er! Gjør det du syns er riktig for deg overfor gutten, men du trenger jo ikke å kjøpe for mer enn 200 kr da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå