Gå til innhold

HJELP pliiiz flaut og litt ekkelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta å finn deg ei nål og prøv å stikke hull på den. Ofte er det en spesiel plass på de kulene som er best å trykke. Er feks der den vesker. Det har ofte dannet seg en kanal der pusset skal ut. Finner du den plasse å stikke så kjenner du nesten ikke at du stikker en gang.

Når du har fått hull klemmer du litt så pusset kommer ut, etter en stund vil det nok gjøre litt vondt å klemme, da anbefaler jeg deg å la kulen få hvile, og heller prøve igjenn litt senere.

Hadde en sånn i sist uke jeg, stakk hull og klemte litt over to kvelder, nå er den vekk :)

Det er Jæ...... vondt!!

MEN, dersom du ikke får hull på den, da må du nok til lege asså, har opplevd selv at de har vært umulige å ta hjemme, og da har det vært antibiotika, eller legen har snittet hull.

Lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og for all del: Viss du skal prøve å skvise ut gugga sjøl, så pass på at nåla er steril (vaksk den med pysrisept, kok den eller svi den), vask hendene godt, vaske deg nedentil godt og vask kulen godt når du gir deg med klemminga. Du vil jo verken spre gugget eller få mer infeksjon.

Men jeg tror også at lege kan være lurt... Men du kan jo prøve sjøl først. Og viss du finner en liten tupp av et hårstrå, så napp det ut. Det hele startet sikkert som en betent hårsekk..

Lykke til!

Skrevet

Hvis du får hull på den, og tømt den, er det lurt å sitte ei stund i grønnsåpevann. ( den originale grønnsåpen) Sitt i 10min, og spyl med rent vann etterpå. Virker desinfiserende. Gjærne ett par ganger pr dag.

Det smarteste hadde selvsagt vært en tur til legen, men har forstått det slik at det ikke er noe alternativ..

Skrevet

Du har fått mange svar du ikke ville ha og jeg skal gi deg enda ett. Dette er en infeksjon som kan spre seg til resten av kroppen hvis du ikke gjør noe med det. Da blir det feber, infeksjonen gjør deg dårlig, du kan ikke amme...

Dra på legevakta hvis du ikke liker fastelegen din. Da skjæres det hull i abcessen og gørra kommer ut. Det renses opp inni der og du er ferdig med det. Ikke kult, men det må nok gjøres allikevel ;-)

Skrevet

Har hibiskrubb i hus, kan eg bruke det? har sett på den i dag, og det er akkurat som en flenge midt på ser det ut som. akkurat som om at den har vært klort opp, og så grodd sammen igjen. Merkelig. Men takk for alle tips. Klarer snart ikke dette lengre, så om eg ikke får den vekk iløpet av helgen, så blir det nok en tur til dr.grusom. huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...