Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Kan noen fortelle meg hva dette er og hvordan jeg blir kvitt det? eg har en kul med hårene på skambeinet. først så det ut som en kvise og var kjempe vond, men nå er det blitt en stor kul og er enda vondere. den har begynt å væske også og er så utrolig vond. hopper i sofaen om trusekanten kommer borti. har hatt den noen uker og den er enda ikke gått vekk. please, noen,si hva jeg skal gjøre med den
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 tror ikke det. den er så stor og vond og har vært der så utrolig lenge
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 kanskje det er en betennelse under huden som må dreneres? En væskefylt byll på en måte. Om den ikke forsvinner ville jeg gått til legen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Kan være en kjønnsvorte eller noe... Jeg fikk noe liknened da jeg gikk gravid gjorde kjempe vondt. Hadde den en stund før den beg å bli mindre å forsvsant. Men plager den deg veldig ville jeg gått en tur til legen...
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Inngrodd hår? Barberer du deg?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Vil ikke gå til legen.Uansett. Hva kan eg gjøre for å se om den går vekk? ser bare ut som en gigantisk kvise også er den rød/lilla. har barbert, men ikke etter jeg ble gravid,og heller ikke etter fødselen. Inngrodd hår?hva er det?hva kan gjøres med det?går det over av seg selv?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 nei,hjelp.hvordan vet jeg om det er det? men den væsker jo, så tror ikke akkurat at den må dreneres?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Sikkert bare en hårsekk som er betent... få hull på den eller smør deg med tålmodighet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 å elsker deg som sa "bare". går den vekk av seg selv etter en stund altså? men den væsker jo, så da trenger jeg vel ikke stikke hull?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Sikkert ikke det svaret du vil høre, men jeg hadde en lignende en for flere år siden (det var søren meg vondere enn å føde omtrent), den gikk ikke vekk før jeg pellte meg til legen og fikk både antibiotika og krem for å smøre på f*****skapet.
ifie Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Ja, som anonym over her sier; sikkert en betent hårsekk! Se om du kan finne en "tupp" på den, som på kviser. Om det er et hår, eller fler, ytterst der, så napp de ut. Om det er betennelse der skal det blli bedre. Prøv også å klem ut litt puss om du får til. Du kan også skylle med vademekum. Det svir sikkert noe helt for jæ... men er bakteriedrepende. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Det kommer jo an på.. om det "presser på" så vil jo det gjøre vondt..men jeg er sånn som pirker jeg da.. Mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Høres ut som en kong, svære og drittvonde....Hadde det en gang for noen år siden, var så stor som en morell;( Gikk over av seg selv etter noen uker da.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 sorry, men jeg tenker også antibiotika =( Ville gått til legen jeg. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 buhuhuhuhu, ikke noen av svarene eg ville ha nei, men takk for alle svar. siden den væsker, så venter eg litt til og se om den går vekk. gjør den ikke det, så vet eg ikke hva eg gjør, for eg går ikke til fastlegen med dette altså. var en tupp det til å begynne med, derfor eg trodde det var kvise,men så vokste den og ble bare vondere og vondere, og nå væsker den noe sykt.huffs
ifie Skrevet 5. mars 2008 #17 Skrevet 5. mars 2008 Jeg blir litt nysgjerrig nå, jeg! Hvor stor er den egentlig?? Kan du sammenligne med noe?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #18 Skrevet 5. mars 2008 Du, fastlegene har sett ganske mye rart opp gjennom =) Ikke vær redd for å gå til legen. Bedre å få riktig behandling.
Tessa-81 Skrevet 5. mars 2008 #19 Skrevet 5. mars 2008 Det høres ut som du har fått en abcess. Jeg hadde en slik etter fødselen, lege måtte skjære et snitt og trykke ut all betennelsen. Hadde den litt på siden av lysken. Du må til lege. Ellers må du få ut all betennelsen selv, og det funker ikke med bare salve, det må fysisk presses ut. Sorry, men slik er det nok:-(
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #20 Skrevet 5. mars 2008 Den er vel på størrelse med en 20-kroning.vet at legene har sett masse før, men tror du hadde tenkt deg om to ganger hadde du hat min lege.huff, nå vet eg ikke ka eg skal gjøre! tror neppe eg klarer å skvise noe ut siden den er så vond. kan ikke være i nærheten engang. men den væsker jo, er ikke det et godt tegn da? håper virkelig det altså. MÅ man vise den frem til legen? tror dere det går ann ¨å beskrive og bare få antibiotika, salve eller hva som helst for å få vekk "svultsen min"?
ifie Skrevet 5. mars 2008 #21 Skrevet 5. mars 2008 Uff, nå syns jeg litt synd i deg, altså! Kan du ikke "løpe" inn på nav.no og se om du får bytta fastlege, da!? Du kan jo ikke ha en fastlege du ikke føler deg komfortabel med! Når du har bytta kan du bestille time
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #22 Skrevet 5. mars 2008 åh, det hørtes deilig ut, men det er ikke så mange leger her akkurat. huff, dette ble jo bare mer og mer deprimerende altså.akkurat nå drømmer eg om å bo i byen med masse leger.
Lille skatt blir storesøster Skrevet 5. mars 2008 #23 Skrevet 5. mars 2008 Hei. Stakkars deg... Om du på kveldstid drar på legevakten på sykehuset da? Der er det vel noen andre leger? Husk at alle leger er til for å hjelpe:-) Og de har taushetsplikt! Er det ikke bedre å få sjekket det opp og så kanskje er det borte på 1 2 3 med medisiner eller lignende? Det at det vesker er bør ikke bety at det er positivt. Snille deg, ring til legen:) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #24 Skrevet 5. mars 2008 dette måtte jeg bare svare på og vil holde meg anonym og,jeg har mangen av disse det er for j.... vondt:( jeg har på baken og innsiden av låra.de blir betendte så roer di seg igjen,når jeg var gravid måtte legen skjære opp to av dem å få ut grapset inni for så å rense å smøres i mangen dager etterpå.det vesker ut ca en uke.så den må åpnes nytter ikke om du har små hull på den det sitter dypt.jeg må etter endt amming på pencilin kur som er veldig sterk for å få vekk disse j...... sex har jeg ikke hatt me sambo på over 9 mnd pga jeg vil ikke han skal se dem eller kjenne dem,at jeg føler meg skikkelig ekkel nå ja det stemmer.så jeg råder deg gå til legen før det blir såå mye værre at det går ut over sex livet ditt og selvtilliten det er ikke bra.legene har sett dette mangen ganger og de er veldig hjelpsomme,lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #25 Skrevet 6. mars 2008 nei si at du tuller da! vil virkelig ikke gå til en lege altså.hva er det værste som kan skje om eg bare lar det være? kommer det til å spre seg?har bare hatt den ene og det er ikke kommet flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå