Gå til innhold

kanskje et litt dumt spm dette her men da spør jeg dumt jeg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gir dere brødskive til barna deres på rundt 7 mnd? Da tenker jeg på om dere moser skiva eller lignende og hvor grovt brød gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør man ikke dumme spørsmål blir man aldri klokere ;-)

Vi har nettopp begynt med brød, jeg skjærer i ganske så små biter og dypper en og en bit i fruktmos eller sviskepure - det er kjempepopulært! Har gitt ganske grovt brød med noen hele korn, det gikk fint. Snuppa sutter og tygger med sine to tenner, det løser seg opp veldig fort i munnen og er uansett så lite at det glir ned uten problem.

Skrevet

Jeg har ikke begynt å gi brød ennå, men har skjønt det slik at noen begynner med såkalt brødgrøt, altså brødbiter som er bløtet i (mors)melk.

Skrevet

Svigermor snakker forresten om at vi kan gi ungen en kavring å gnage på. Er det noen som gjør det her? :)

Skrevet

Min jente er 8 mnd da, men hun har fått brødskiver siden hun var 7 mnd! Vi kjøper josefinebrød! vet ikke om det finnes overalt, men det er ihvertfall 52% fullkorn, uten hele korn og frø..... Det er litt viktig at det ikke er hele korn i brødet da for det kan de sette i halsen....

Jeg deler opp skiva i bittesmå terninger og gir en og en bit..... tar litt tid da men... etterhvert tar de større biter...

Skrevet

Jeg bruker grovt brød, stort sett uten korn. (Naturlig Sunt Havrebrød er favoritten til hele familien.) Jeg gir skiven med leverpostei på og skjærer den i terninger ca 1 x 1 cm til å begynne med. Den er uten skorpe, og barna bruker gommen til å mose skiven med selv, siden tennene ikke har vært på plass når vi har startet med skive. Eldstemann begynte rundt 6 mnd, yngstemann var ca 7 mnd da skive falt i smak første gang.

Skrevet

Vi ga gutten vår kavring, men ikke før han var over ti mnd. Men det var bare pga at han ikke fikk tenner før. :o)

Skrevet

Wasas sukkerfrie fullkornskavringer er supre! Snuppa gnager på en sånn mens vi spiser middag og hvis jeg er på kafe o.l (Må ha med noen ekstra da, for de går jo på gulvet og da bytter jeg den ut.) Det er en kjempefin snack, og eldstemann elsker dem fortsatt over 2 år etter at vi begynte med dem.

Skrevet

De trenger ikke tenner for å spise kavring, de er veldig fine å gnage på for kløende tannløse gommer, og så blir de bløte etterhvert og da faller små biter/smuler av som de spiser. :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Nå ble jeg litt klokere:-)

Skrevet

Vi begynte med skive til snuppa da hun var 11.5 mnd....hun fikk smake før det, men da begynte vi med skive som måltid istdenfor grøt om morgenen. Eg bare smører den og deler den i to, og hun spiser selv. Har aldri lært henne opp til å spise liksom.....når hun har fått smake før har eg gitt henne ei lita skorpe i hånda.

Hun får speltbrød som eg baker selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...