Gå til innhold

Assosiasjoner til Hermine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvilke assosiasjoner har dere til navnet Hermine? Ja, er klar over at det er et navn i Harry Potter, så trenger ikke å si det:-) Hva slags folk er det som kaller barnet sitt det? Hva passer søsteren til Hermine til å hete? Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hermine og Celina Midelfart selvsagt - to svært kjete søstre :-)

Skrevet

Hermine ja... Dette navnet har jeg lurt veldig på! Venninna til Harry Potter var den første jeg hørte om med dette navnet. Er det herfra folk henter det navnet, eller var det faktisk et navn før Harry Potter sin td også??

Selve navnet Hermine synes jeg er fint, men veldig sukkersøtt! Så det er ikke et navn jeg ville valgt, siden jeg ikke er så glad i sukkersøte navn, selv om det er fint eller ikke.

Jepp, Hermine og Celina passer bra sammen!

Skrevet

Hermine er nydelig, jeg tenker på søsteren til Celina Midelfart. Så, det må nok bli Hermine og Celina - nydelige navn sammen.

Til anonym over her, Hermine er ikke funnet opp i forbindelse med Harry Potter.

Skrevet

Men Hermine Midelfjert ser jo ikke ut i måneskinn, selv om Celina er smellvakker.

Tenker på Harry Pothead når jeg hører navnet, akkurat som jeg tenker på havfruer når jeg hører Ariel.

Skrevet

Klarer heller ikke å tenke på navnet Hermine uten å tenke Harry Potter, det er liksom der navnet hører hjemme for meg :)

Og av denne grunn så ser jeg jo for meg en skolefrlink jente som tror hun vet alt bedre enn alle andre, litt hoven og overlegen :)

Skrevet

Jeg tenker Hermine Midelfart, søstra til Celina. Litt snobbete navn kanskje......

Skrevet

Hei

Jeg synes Hermine er et raffinert navn, la meg si det slik. Noen liker pizza grandiosa og cola og velger navn som Marte, Nora, Ingrid, Sara, Sofie og Ida. Andre liker hvite trøfler, russisk kaviar, rosa champagne og årgangsvin- smaker som krever det man på engelsk kaller "an acquired taste"- får slike assosiasjoner til navnet Hermine. Personen er intelligent, sterk og har sterke, velutdannede foreldre som tør å være seg selv. Dersom de hadde brydd seg med hva andre mennesker mente om navnet de velger for datteren sin hadde de selvsagt valgt det jeg kaller et grandiosa navn. Navn som passer til Hermine er Regine, Kristiane, Karoline, Erle, Marta for å nevne noen.

Jeg forbinder ikke Hermine med Harry Potter, kjente til det og likte det lenge før Harry Potters tid. Hermine er et germansk navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...