Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er ganske fersk i gamet når det gjelder mme.. når jeg skal gi flaske, så varmer jeg vann, har i pulver og klar til servering.. Har ei veninne som gjør det slik: Varmer opp vann, når det er ca 40 grader, heller ho det på flasker, har i pulver, la flasken avkjøle seg litt, for så å sette det i kjøleskapet.. der kan det stå opptil et døgn sier hun.. når hun skal bruke den, så varmer hun den i microen... Kan det gjøres sånn?? står ikke noe om på pakken at det går ann da, derfor er jeg litt usikker.. Er det noen som gjør det slik??
☆Anonymia☆ Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 ja jeg gjorde det sånn lenge jeg... mme kan stå i kjøleskap i et døgn,det stemmer.. men så tar det jo ikke så mye lenger tid å bare varme opp vann i mikroen,tilsette pulver og servere heller da..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Nei det er jo det jeg gjør nå da, fungerer fint det:) men lurte bare på om det andre gikk ann:) HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har hørt at det kan bli bakterier hvis det står for lenge og at skal blandes fersk, men det finnes en bra side om dette: www.flaskeposten.org
Barbafin Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Ifølge WHO sine rettningslinjer skal vannet være minst 70 grader når pulveret blandes i. I tillegg skal all MME brukes fersk, altså skal man ikke lage opp flere prosjoner på forhånd. Grunnen til dette er at det finnes en bakterie i MME pulver som kan være veldig skadelig for spedbarn. Les mer på www.flaskeposten.org Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Så det du mener, er at de som ikke ammer- og bruker kun mme, ikke kan ha med seg ferdigblandet mme i flaskevarmer(termovarmer) i stelleveska på tur? Dattera mi er 9.5 mnd og jeg har alltid forhåndslaget (ca for 1/2 døgn), skal jeg på tur har jeg ferdigblandet melk på termovarmer. Og dette er skadelig som du skriver? Bullshit!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 det med å dra på tur, og da tenker jeg å reise på kjøpesenter osv..eller på besøk til noen, så tror jeg at jeg enkelt og greit kjøper med meg drikkeklar mme i kartong og varmer der jeg er... tror det er likegreit:) Men om man skal på tur (biltur) osv, så er det sikkert ikke dumt med termos med varmt vann osv hehe, men takk for svarene alle sammen:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå