Gå til innhold

hvordan oppbevare mme,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske fersk i gamet når det gjelder mme.. når jeg skal gi flaske, så varmer jeg vann, har i pulver og klar til servering..

Har ei veninne som gjør det slik: Varmer opp vann, når det er ca 40 grader, heller ho det på flasker, har i pulver, la flasken avkjøle seg litt, for så å sette det i kjøleskapet.. der kan det stå opptil et døgn sier hun.. når hun skal bruke den, så varmer hun den i microen...

Kan det gjøres sånn?? står ikke noe om på pakken at det går ann da, derfor er jeg litt usikker..

Er det noen som gjør det slik??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg gjorde det sånn lenge jeg...

mme kan stå i kjøleskap i et døgn,det stemmer..

men så tar det jo ikke så mye lenger tid å bare varme opp vann i mikroen,tilsette pulver og servere heller da..

Skrevet

Nei det er jo det jeg gjør nå da, fungerer fint det:):) men lurte bare på om det andre gikk ann:):)

HI

Skrevet

Jeg har hørt at det kan bli bakterier hvis det står for lenge og at skal blandes fersk, men det finnes en bra side om dette:

www.flaskeposten.org

Skrevet

Ifølge WHO sine rettningslinjer skal vannet være minst 70 grader når pulveret blandes i. I tillegg skal all MME brukes fersk, altså skal man ikke lage opp flere prosjoner på forhånd. Grunnen til dette er at det finnes en bakterie i MME pulver som kan være veldig skadelig for spedbarn.

Les mer på www.flaskeposten.org

Lykke til!

Skrevet

Så det du mener, er at de som ikke ammer- og bruker kun mme, ikke kan ha med seg ferdigblandet mme i flaskevarmer(termovarmer) i stelleveska på tur? Dattera mi er 9.5 mnd og jeg har alltid forhåndslaget (ca for 1/2 døgn), skal jeg på tur har jeg ferdigblandet melk på termovarmer. Og dette er skadelig som du skriver? Bullshit!

Skrevet

det med å dra på tur, og da tenker jeg å reise på kjøpesenter osv..eller på besøk til noen, så tror jeg at jeg enkelt og greit kjøper med meg drikkeklar mme i kartong og varmer der jeg er... tror det er likegreit:):) Men om man skal på tur (biltur) osv, så er det sikkert ikke dumt med termos med varmt vann osv hehe, men takk for svarene alle sammen:):)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...