Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Hører alltid om alle de som fullammer de første 6 månedene, men finnes det folk der ute som måtte gi noe form for tillegg
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jg gir nan 2 på kvelden når det er mindre melk i puppen! Min spiser grøt morgen og kveld nå, han er snart 5 mnd! Krever mye mat og da gir jeg litt tilegg! Bruker og tilegg i maisgrøten men, om natta, og dagene går det stort sett i pupp! Kan få litt frukt pure når han våkner fra formiddagsduppen! Og han har kjempe fine rutiner! Sovner hver kveld kl.19 av seg selv, våkner 1 gang om natta for påfyll! Og morgen kl.8- 8.30! Formiddagsdupp fra 11-(13-14) (hver dag) =) Så han trengte rett og slett den ekstra næringen !=)
MammaTilNick Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 jeg slutta å amme etter 1 1/2mnd...når han var 4mnd var det mme og grøt/velling....
miss blithe Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Ja begynte me grøt dasåen var 3,5 mnd. han bare grein og grein hele tiden og med en gang han fikk frøt blei han verdens greieste baby. Han var rett og slett sulten:)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 de første 2 mnd fikk jenta mi mm og mme, (klarte ikke ta puppen ordentlig. deretter fullamma jeg i 1,5 mnd før vi begynte med grøt. når ho var 4 mnd fikk ho grøt 2 ganger om dagen. og når ho var 4,5 mnd begynte ho med middag. Og rett før 6 mnd fikk ho smake brød.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Begge mine begynte med graut når dei var fire måneder.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Hvorfor har du utropstegn etter hver eneste setning? Utrolig slitsomt å lese.
Barbafin Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Småen min er 4 mnd nå og har fått maisgrøt om kvelden og fruktmos om dagen i en uke nå. Det går som en drøm. Har nettopp begynt å gi han supertynn velling (en grøtskje i 160ml MME) om morgenen. Han har fått MM og MME siden han ble født (ikke nok produksjon her..), men nå har han begynt å venne seg av puppen. Det begynte med at han ikke ville ha puppen om ettermiddagen, og så har han kuttet ut ett og ett måltid siden da. Nå tar han kun puppen om natta. :-( Jeg pumper og gir fra flaske, men vet ikke hvor lenge jeg gidder det..
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Jenta mi fikk puppenekt da hun ble 3 mnd og ville bare ha pupp om natta og en sjelden gang på dagtid, så da måtte vi ty til litt mme etterhvert fordi pumpinga ikke gikk så bra. Men jeg pumpa meg på dagtid og amma på nattestid frem til hun ble 7 mnd. Da var det ikke stort igjen. Hun fikk vel 50/50 mm og mme. Begynte med litt risgrøt da hun var 4 mnd og fruktmos da hun var 6 mnd.
månestråle32 Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 På 4 mnds dagen begynte jeg med grøt på kvelden og MME på kvelden.når hun var 4.5 mnd begynte jeg å gi nattmåltidet(ene) som MME i stedet for pupp. Når hun var ca 5, mnd + og spiste 2 grøtposjoner per dag så fikk hun bare pupp på morran. Det gjør hun fortsatt, og er 7.5 mnd nå. Får MME til lunsj(sammen med banan) og på kvelden etter grøt. Hu begynte å sove MYE BEDRE etter at hun fikk MME på kveld og natt
petite fleur Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Barbafin: Når du gir en grøtskje med 160 ml mme, går det greit for babyen å suge ut fra flaska da, eller måtte du lage flere hull? Har det blitt noe endring i rutinene etter at du startet med velling? (går det lengre tid før han vil ha mat, sover han lengre) Jeg begynte med grøt i går, men de hadde bare havregrøt på butikken. Går det fint å lage velling av dette? Jeg spør og spør, men jeg er helt grønn på dette;-) Hvis noen andre enn barbafin vet, svar gjerne ;-)
Barbafin Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Jeg bruker MAM nr 3 og den er ganske store hull i, så det har ikke vært noe problem for han å suge igjennom. Rutinene har vært litt annerledes siden da (til å begynne med vill han ha mat oftere!), men jeg regner med at det roer seg snart. Han sov egentlig greit før grøten også, så ikke så veldig stor forskjell enda. Når det gjelder velling, så var det mest et forsøk fra min side. Det går sikkert bra med havregrøt også.. du får prøve deg fram. Spør og spør, du. Det er sånn vi lærer! :-)
petite fleur Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Tusen takk for svar! ;-) Skal prøve meg litt fram jeg nå.....
fraja Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Vet du, jeg har siden jenta mi kom fra s.huset gitt MME hver eneste kveld før hun skal legge seg!! Er kjempe fornøyd med det, tenker ikke over det, og hvis noen syns jeg skulle gjort noe anderledes, bryr jeg meg ikke om det...nå er hun vant til å få flaska før hun legger seg, og for meg er det psykisk at hun må få den...men jeg ammer alle de andre måltidene hennes...hun er 4 mnd...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 Syns det virker som flertallet her inne gir mme og begynner med grøt tidlig jeg. Hvis man leser tråder om hva barna spiser så er det tydelig at mange her gir tillegg.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #17 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ammet i drøye 2 mnd, etter det har mini bare fått mme. Ammingen her ble hindret av en brystbetennelse legene ikke fikk bukt med før det var gått så langt at det måtte opereres. Mini har fått grøt fra 4 mnd og middagsglass fra 5 mnd. Han er nå 7 1/2 mnd og får 2 grøtmåltider, et middagsmåltid og mme etter behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå