Gå til innhold

Dere som gir MME til 3 mnd gml baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte, og hvor mye? Her gir vi 150-200 ml 4-5 ganger i døgnet. Han er ikke sulten oftere... Føler det er for lite, men han vokser fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her, omtrent! noen dager har han bedre matlyst enn andre, men lager 200 ml til hvert måltid, så får han spise det han vil ha... prøver å gi hver 3 time på dagen, men tror jeg heller skal begynne å vente til han er sulten, så kanskje han får i seg litt mer i slengen ;)

Skrevet

d er ikke for lite nei :-) høres helt vanlig ut

Skrevet

Det er grei mengde det.

Man bør ikke gi mer enn 1 liter i døgnet, da det kan gi for stor belastning på nyrene. Du er fint innenfor den grensen.

Lille min spiste den mengden der fra han var 3 mnd til han var 5 mnd! Nå er det blitt mindre mme da han spiser mer annen mat :-)

Så lenge han er blid, fornøyd og legger godt på seg er alt i skjønneste orden!

Skrevet

Vår er snart tre måneder og han spiser mindre enn det. En gang har han spist over 150, vanligvis under 130, men han sover lenge om natten og vokser fint, blid er han og som oftest

Skrevet

Her spiser ho 5 ganger og da lager jeg 150ml hver gang. Som regel er det noe igjen. Og ho sover fra 11 om kvelden til 8 om morgen:-). Ho er 3mnd og 5 dager.

Skrevet

Bare lurer på hvor du ( og flere, har lest dette mange ganger her inne) har fått vite at de ikke bør ha mer enn 1liter i døgnet...? For jeg spurte HS, ho hadde aldri hørt om det før, og det stod ikke i noen av heftene eller bøkene hennes heller... Mener ikke at det du sier er feil altså, sku gjerne bare ha forklart det for HS..

Skrevet

tingeling_80:

Ja, jeg lurer også på hvor du har hørt dette? For jenta mi får bare mme, og hun drikker vel litt over 1 liter i døgnet.

Skrevet

Min tass spiser til det kommer ut igjen, han har ikke forstått at magen blir mett før øynene, og han spiser ca. med 2.5 timers mellomrom, hvis han ikke sover godt :) Han spiser ca. 6-8 ganger i døgnet og sover hele natten:)

Så lenge han vokser og ikke er misfornøyd er det nok:)

Skrevet

Min gutt spiser 180 hver 3 time, får 210 før han legger seg. Sover fra 19.30-08.00 uten mat på natta.Er veldig aktiv gutt, og ikke tjukk,ligger litt under gj,snittet,prøver å få i han så mye som mulig på dagen,men merker jo at tiden er knapp, i og med at han sover så mye:)

Skrevet

Min helse søster sa også at over 1 liter i døgnet ikke er farlig.

Hvor har dere fått det fra?

Bare nyskjerrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...