Gå til innhold

Skal dere alle begynne å jobbe fulltid når knerten er ett år og skal i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg allerede... har søkt om 80% når jeg går tilbake i jobb men kjenner jeg har mest lyst på 60%. Men ønsker ikke sette jobben i knipe heller.

Noen her som har synspunkter -hva skal dere gjøre? Hva fungerte for dere med deres første barn, hvis dere har flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal tilbake i 100% denne gangen:-(

Må det pga økonomien. Forrige gang var jeg i 80% stilling, det passet bedre.

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe 50 prosent, så skal pappan være en dag hjemme med henne og dagmamma resten. Selv hadde jeg ikke klart den harde overgangen fra å tilbringe hver time hele uken med henne, til bare ettermiddager og helger.

Familien går alltid forann jobb! Og de vokser opp så altfor fort om vi ikke må jobbe bort hele barndommen deres å.

Skrevet

Jeg har droppa hele jobben min jeg. skal søke om ett år ulønnet. skal ta opp noen fag 1 dag i uka og jeg tenkte jeg skulle fikse meg en liten natt jobb noen dager i uka sånn at økonomien ikke går helt i dass... dær jeg jobber må jeg jobbe 12 til 20 flere ganger i uken og pappaen jogger til 19 hvær dag så det er eneste altenativ:)

Skrevet

Jeg begynner å jobbe to dager i uken, samtidig så pappaen tar pappaperm de to dagene jeg jobber! Synest det er grett med en rolig start, både for meg og poden. Han begynner ikke i bhg før han e 14 mnd og da ska jeg jobbe 80 % i samme bhg det første året! Med førstemann hadde vi dagmamma, men varte ikke lenge for ble raskt gravid igjen og sykemeldt.

Skrevet

Jeg skal starte på utdanning! Så har vel noenlunde fleksible dager da, så er greit i starten det!

Skrevet

Reduserer stillingen min til 50% ettersom jeg jobber natt. Ønsker å tilbringe mest mulig tid med den lille.

Har også en del ferie tilgode + et par mnd ulønnet permisjon, så jeg begynner ikke å jobbe får minsten er 15 mnd.

Skrevet

Skal begynne å jobbe 100% når hun er 5 måneder, men pappan skal da være hjemme i et år så det blir ikke barnehage på en stund.

Skrevet

Jeg skal jobbe 100% og minsten skal i barnehage fra 1 år. Gjorde det samme med nr 1, og det fungerte helt fint. Klart det er mye å være i bhg, men de tar ikke skade av det. Men alle er jo forskjellige, man må gjøre som man føler og har økonomi til.

Skrevet

Permisjonen min er over i slutten av juni, da overtar pappaen i 2,5 mndr. Så blir barnehage på lillegutt i september da.

Jeg har ingen jobb å gå tilbake til (hadde et vikariat som gikk ut 31 juli 2007, fikk ikke jobb på høsten og poppa i oktober), men får jeg meg en jobb (vanskelig å få lærerjobb her, må vel ta noe annet til slutt) skal jeg prøve å få 100% stilling. Ikke fordi jeg vil, men fordi økonomien tilsier at jeg må...

Skrevet

Hvis du sliter med å få lærerjobb er det bare å flytte til Oslo. Her er det skrikende mangel, og rektorene nærmest løper rundt å drar inn folk fra gata.. :)

Skrevet

Flytta hjem sommeren 2006 etter 12 år i Oslo ;-) Hjemlengselen ble for stor ja! Og må jeg velge, er det bedre med annen jobb enn jeg er utdannet til og familien i nærheten, enn lærerjobb og familien 180 mil unna.....

Skrevet

Jeg skal tilbake i 100% når han er 9 mnd. Da skal pappaen være

hjemme i 4 mnd. Gruer meg, men syns det er bedre på denne

måten enn om jeg skulle ha gått ut i 100% etter et år og han

skulle rett i bhg. Da hadde det blitt mye på en gang.

Nå får jeg litt tid til å se hvordan det går på jobben.

Skrevet

Jeg skal jobbe 100%.. Men jeg jobber 12 ukers turnus og har noen fridager innimellom og en del kvelds- og nattevakter så jeg får sett småtten alikevel ;)

Skrevet

Denne gangen skal jeg ha et år ekstra hjemme, uten lønn. Har ikke lyst å begynne å jobbe igjen når tulla er bare 1 år.

Sist startet jeg et år etter fødselen, og syntes jeg gikk glipp av så mye =o/

Skrevet

Skal ha fri hver onsdag. Sambo er nordsjøarbeider så har mye fri, og da kan jeg evt jobbe litt overtid når han er hjemme, for å tjene inn det jeg taper på å ha fri :)

Skrevet

Jeg skulle ut i jobb igjen ja 100%, men pappan jobber kveld/natt så jenta skulle ikke i barnehage. Selv om vi har søkt for sikkerhetsskyld.

Men nå er jeg gravid igjen og har termin på neste når jenta er 15 mnd så da blir det ikke ut i jobb igjen for meg. Bare litt vikar innimellom karnsje. Skulle jo søke ny jobb men ble plutselig litt vanskelig da.

Skrevet

Nei, jeg har søkt om 1 års ubetalt permisjon.

Gleder meg!! :-D

Skrevet

Her blir det 100% etter endt permisjon, ja, og lillegutt i barnehagen. Både jeg og mannen har fleksitid, så vi tenker å prøve og få til at en begynner seint og leverer i barnehagen, den andre begynner tidlig slik at den kan slutte tidlig og hente tidlig i barnehagen. Da håper vi på max 7 timer i barnehagen hver dag også blir det litt tid sammen etter jobb/barnehage:) Er veldig spent på hvordan det går!

Skrevet

Nei, bare 50%... lillegull har bare 50 % plass også i begynnelsen. Fra høsten får han 60 %...

Skrevet

Nei, jeg skal gå hjemme. Når må man egentlig søke om ulønnet permisjon? Henvender man seg da til NAV eller arbeidsgiver?

Skrevet

Ved mitt første barn begynte jeg først å jobbe i 100%. Da hadde jeg riktignok vært hjemme med han i 2 år, men det fungerte overhodet ikke. Følte at jeg ikke fikk tid til gutten eller noe som helst annet. Jeg gikk derfor ned til 80% stilling (tok 20% permisjon). Du har faktisk krav på å få jobbe redusert når du har små barn!

Nå skal jeg egentlig begynne å jobbe igjen i begynnelsen av september, men har valgt å ta noen måneder ulønnet permisjon slik at snuppa er 14 måneder og ikke 9 1/2 når hun begynner i barnehage. Så skal jeg jobbe 50%. Skulle gjerne vært hjemme i 2 år med henne også, men vi har litt større utgifter nå, så jeg må bare stikke fingeren i jorda :-)

Forresten godt å høre at det ikke bare er jeg som har tenkt å jobbe redusert - trodde jeg var skikkelig sær og at alle andre skulle tilbake i 100%..

Skrevet

Jenta mi er 7m mnd og jeg er allerede gått ut i jobb, men jobber på kveldstid, da pappaen er kommet hjem fra sin jobb. Jeg har lillemor på dagen og han på kvelden. JEg har en dag jeg jobber på dagtid og da er hun til bestemor. Og så har jeg fri på torsdager. Vi skal nok ha det slik i en god stund fremover. Satser på å få til dette til hun er ca 20 mnd.

Men så er ikke jeg særlig tilhenger av å sende unger i barnehagen når de er 9 mnd. Er ikke ute etter å krangle her altså, har ikke noe i mot barnhager i det hele tatt, men jeg er opptatt av at jeg får være mest mulig sammen med jenta mi. Har lyst til at vi (foreldrene) skal få oppleve når hun tar sitt første skritt osv.... Er klar over at ting ikke er like enkelt for alle og at mange er nødt til å sende ungen i barnehagen når de er ferdige med permisjonen. Det er vel samfunnet det er noe galt med, ikke oss. Skulle tro at rike norge hadde råd til at vi kunne være hjemme å oppdra barna våre...men nei...

Skrevet

Jeg skal tilbake i 100% mest sannsynlig - kankskje det blir 80%, får se. Jeg gikk tilbake til 100% studier da nr en var ett år og begynte i bhg - gikk helt fint det. Mer slitsomt å ha små barn og jobbe enn å studere syns jeg...

Skrevet

jeg skal fortsette å være i 100% studier, så kommer ikke til å søke om barnehageplass før hun er 2 eller 3 år...er fint å være student da en kan kombinere med å få masse tid med barna, men er jo gjerne litt kjipt økonomisk...

men alt går, viktigere med tid med barn enn ok økonomi. livet er ikke verdt enn dritt uten barna..

alt handler om prioritering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...