Gå til innhold

Hva heter barna i deres barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss heter de:

William

Haakon

Theo

Håvard

Anders

Louis

Trym

Niklas

Chris

Emilie

Frida Sofie

Emma

Mari

Madeleine

Mia

Mille

Kanskje noen ideer til navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alexander

Collin

Ingvild

Kristin

Skrevet

I vår bhg er det:

Mattis

Lars

Hampus

Mons

Aron

Magnus

Kaja

Mally

Lise

Silje

Ida

Sara

Helene

Leah

Mari

Skrevet

Jobber på småbarns avd. og de 9 barna som går der heter:

Imre

Felix

Kodjcan

Aida

Ida

Leah

Luna

Isabell

Maria

Skrevet

Har du lov å skrive dette da? Jeg tenker på i forhold til taushetsplikten. Foreldre som har barn i en barnehage har lov, men ikke du som ansatt.

Skrevet

Det er brudd på taushetsplikt å opplyse om barnas navn. Jeg hadde ikke likt at min gutt og avdelingen hadde blitt nevnt på nette slik, av den som jobber på avdelingen. Det er veldig strenge regler for slikt, av mange grunner. Være seg barn under barnevernet som er under tiltak feks.

Jeg jobber selv i barnehage.

Skrevet

Vi vet ikke hvor i verden bhg er, navn er ikke sensitive opplysninger stående alene.

Skrevet

....MEN....enig med deg man skal tenke seg godt om før man legger noe på nett......

Skrevet

Helt vanlig navn som Per og Pål, finnes vell i hver barnehage rundt om kring. Men navn som er uvanlige/utenlandske er vell ikke så vanskelig å spore for den som har den intensjonen vell.

Så de som jobber i barnehager, trenger vell ikke å skrive om de barna de har på jobben vell. Taushetsplikten er streng der.

Skrevet

dette ble helt absurd for meg. tar selv tausetsplikt på alvor. selv når det gjelder navn. Ville aldri falle meg inn å legge ut navnelistene slik som dette her.

Spør heller om hva barna folk kjenner i nabolaget/omgangskretsen heter.. mye mer legalt og mer vennlig problemstilling

Skrevet

Helt ærlig taushetsplikten er veldig viktig, men hva kan skje dersom navn oppgis her? Det står ingenting om hvilken barnehage det er, hva er problemet?

Skrevet

Et eksempel på hvorfor det er viktig, luringen over.

Om ett barn som er under barnevernet som heter feks Obadjo går på en småbarnsavdeling med 8 andre barn.Som sammen blir nevnt her inne. Foreldren til barnet har mistet foreldre retten av en eller annen grunn. Foreldrene er på dette forumet kanskje??? ser navnet og legger inn klage her, eller bare rett og slett synest det er forferdelig. Ett uvanlig navn som neppe særlig mange har.

Det er vell et klart tilfelle som ikke er heldig. Så selv om barnehagen ikke er nevnt så kan det få følger. I disse tider da Kari og Knut er ut og Alvarin og Konstantinopel er inn.

Skrevet

Ja, jeg er også litt skeptisk til å legge ut navnene på barna i barnehagen... I hvert fall å ramse opp navnene i en bestemt avdeling. Men samtidig tenker jeg at det kan nå ikke være noe galt egentlig? Ingen her forteller hverken navnet på barnehagen eller hvor i landet den ligger. Og det er flere tusen barnehager i landet! Likevel skal jeg la være å legge ut navnene på min avdeling. Jeg har ikke jobbet så lenge i barnehage, og kjenner ikke helt nøyaktig til alle reglene som inngår i taushetsplikten.

Men jeg kan fortelle at Eirik og Andrea er navn som går igjen.

Skrevet

Må si jeg hevet litt på øynebrynene av dette innlegget,for i bhg til datteren min går det 75 barn!Sånn at det blir jo helt fjernt...

Dessuten enig med den som skrev at det hadde vært bedre å nevnt navn i f.eks venneflokken osv hvis det er så intressant...

Skrevet

Til hun som klagde på "Luringen over"

For det første så er jeg HELT enig at det ikke er nødvendig å ramse opp alles navn fra en barnehage. MEN det er akkurat like ille om det er en ansatt eller en foreldrer som gør dette i forhold til de stygge konsekvenserne som du antyder kan hende.

Om Umfufu og Shangrila går i samme barnehage ( 2 i Norge helt unike navn ) Umfufu har en pappa som er klin gæren og har mistet retten til å se Umfufu. Er det ikke da trolig at Umfufu allerede har fått et nytt navn da ett så uvanlig navn uansett hadde vært enkelt å spore opp om man gikk inn for det? Og om sjansen finnes at Shangrila har en hjemmeside som røper hvilken barnehage hun går i må ansees som svært liten. Foreldrer som gjør slikt utsetter både sine egne og eventuelt andres barn i fare, og det er mye værre enn å ramse opp navn på en debatt.

Skrevet

Du skriver "MEN det er akkurat like ille om det er en ansatt eller en foreldrer som gør dette i forhold til de stygge konsekvenserne som du antyder kan hende."

I forhold til konsekvensene er jeg helt enig i dette, men forskjellen er at de som jobber i barnehagen har skrevet under på at de ikke skal oppgi noe som kan identifisere barnet. Det har ikke foreldrene, så det er ikke helt det samme. Den ansatte i barnehagen begår et lovbrudd, det gjør ikke en forelder som gjør det samme.

Skrevet

..............Men konsekvensen kan jo bli akkurat den samme, om det er en ansatt som forteller det, eller om det er en forelder som gjør det, og da er det jo like ille. Men som utgangspunkt er det vel slik at vi som jobber med taushetsbelagte opplysnninger bør ha en større bevissthet ift problemstillinger som dette. En måte å anonymisere det på, kunne jo være å legge til noen navn, og trekke fra litt (de mest sjeldne navnene)................så ville det ikke være mulig å gjenkjenne hvilken barnehage eller avdeling det er snakk om............

Skrevet

Hva er viktigst at loven overholdes eller om et barn blir tatt av en uvedkommende?

ALLE bør tenke seg om før de legger personopplysninger på nett, spesielt når det gjelder barn. På denne siden har jeg også lest tråder der man blir bedt om å navngi folk en ikke liker og å gi en begrunnelse for dette. Å skrive slike ting er utrolig slemt! Disse barnehagelistene var nok ikke ment slemt, men det var utrolig dumt og jeg synes det er flott at noen tar tak i det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...