Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg synes det er så innmari stressende å skal vente på at maten til snuppa blir kald nok så hun kan drikke. Derfor har jeg nå begynt med følgende.. På morgenen koker jeg opp vann. Fyller en hel termos så det skal holde seg varmt, så fyller jeg en tåteflaske med det kokte vannet, som jeg setter i kjøleskapet (når det er avkjølt selvfølgelig) Når snuppa vil ha mat utover dagen tar jeg 1/3 varmt vann fra termosen, og 2/3 av det kokte vannet i kjøleskapet, og væsken får riktig temperatur med en gang (Altså, hvis jeg skal lage 240ml så tar jeg 80ml varmt og 160ml kaldt)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 ja ok...tror vel egentlig de fleste som gir mme vet det... men takk for tipset uansett da..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Takk for tips.. Jeg har akkuratt sluttet å amme, og begynner m mme.. snuppa er snart 11mnd. Jeg som bare har ammet kom ikke på dette tipset iallefall...
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Hvorfor ikke bare koke vann for ett og ett døgn og kjøle ned.. Bare å varme opp i mikro eller vannbad? Mye lettere..
Kjukka Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Ja, koker bare opp vann nok til ett døgn jeg... setter flasker med 240 ml i kjøleskapet og varmer de litt i mikroen, så blander jeg i mme. Og bruker av den flaska til det er tomt. Jaaaaa, jeg vet at melka skal være ferskest mulig, men det driter jeg i... Er ikke alt som står i "boka", som funker i praksis.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 "Det driter du i"?? Hallo?? Har du hørt om melkebakterier? De små magene tåler svært lite av disse, og melk (også MME) er et av de produktene der bakterieveksten er verst og kjappest.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 sorry altså, men min mor laget nå mme for hele dagen til meg, og svigermor til begge sine sønner, og vi lever da i beste velgående. Er ikke mer enn et år siden de fant ut at den skulle være fersk til hvert måltid. Fortsatt mange sykehus som lager opp store porsjoner og har hele dagen. Jeg synes det er enklest og ha nedkjølt kokt vann, og blande oppi nykokt vann og så pulver oppi. Men det er meg da. Sikkert like mange måter og gjøre dette på som det er folk i verden......
Labambie Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Men gjør du det ikke riktig da lillemor? Jeg gjør det også sånn. Koker vann på kvelden,setter vannet inn i kjøleskapet. BARE VANNET. Og når det skal mates,har vi i pulver og malt og setter det i flaskevarmeren. Gjør vi det feil og? Hmmm... På Ahus lagde de svæææære kjeler med mme om gangen. Som blei satt i kjøleskap og varmet opp etter behov. Tenk,når jeg var liten lagde mamma fulle flasker med mme,varmet opp og ga meg til jeg var mett og inn med flaska i kjølen igjen. Også varmet samme melka opp igjen til meste måltid.. Ting forandrer seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå