Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er snart 6 mnd. Står opp 7. Legger seg 10 igjen og sover 2 timer. Får maisgrøt kl. 13. Så sove ute i vogn kl 14 til 15.30. Da drar vi til barnehagen å henter største barnet. Får ris grøt kl. 18.30. Legger seg kl. 19 - med Ferber skrike metoden sovner hun da ca kl. 20. (var imot Ferber på første barnet, men hun har vært fæl å legge så vil ikke havne der igjen).

Første amming kl. 23. Greit nok. Så neste amming kl. 14. Så får ikke jeg sove før kl 5 igjen da er det også amming. Går som i en døs hele dagen. Klarer ikke å sove på dagen. Så er det besøk, så er det polsk vaske hjelp. Får ikke lagt meg ned. Prøver og prøver, men hjernen spinner. Så mye jeg vil gjøre - men orker ikke så jeg går rundt som en zombie. Setter på en vask, kjøper inn middag og det er det jeg orker. Livet mitt er så ræææva ræva ræva.

Oppsummering: Organiserer jeg dårlig? Det må sies at jeg også har fått meg ny siameser pus som helst vil ligge opp på baby og mye av natten går med til å parere den vekk fra baby. Den maler og vil være der hvor vi er sånn i 3 tiden på natten. Sengen blir kjempe smal. Får vondt i ryggen sånn i 4 tiden. Burde seff kastet ut katta fra soverommet, men ser det som en investerings tid. DEN VIL LÆRE. Det gjorde den pusen før denne som døde akkurat.

Hva må gjøres: Kaste ut alt av sosialt liv og anse meg som FUCKED! Da kansje jeg klarer å sove på dagen?

Noen andre med erfaring på å ikke å klarer å sove på dagen fordi hjernen jobber for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får det aldri til å sove om dagen heller, tankene surrer i hodet, og så vet jeg aldri når den vesle (5,5 mdn.) våkner igjen, etter en halv time, etter en time, etter halvannen time?? Det tar minst 20 min. for meg å falle i søvn, så jeg har gitt opp å sove om dagen. Ligger heller i sofaen og sender meldinger, eller leser en ikke altfor tung roman. Det kan være avslappende det også, men jeg innrømmer at dagsformen varierer litt og hvis natta har vært kjempe dårlig, er det lite å hente om dagen. Ond sirkel. Noen ganger hjelper en luftetur.

Har hatt noen ekle våkennetter jeg også, der mann og barn sover, mens jeg ligger våken etter ammingen (kl. 23, så én eller to ganger 3 og 6) og får ikke slappe av. IRRITERENDE, men nok ganske vanlig, eller? Bruker nå alltid ørepropper, vet at det kanskje gjør litt vondt, men har vent meg til det, og det hjelper faktisk, synes jeg. Jeg hører i hvert fall ikke lenger all slags smålyder fra babisen (eller snorking fra partneren) og gråtingen hører du, tro meg. Prøv det.

Vi har også katt, vanlig huskatt, som var mye inne hos oss i begynnelsen og pleide å "rope" utenfor soveromsdøren om morgenen. Men vi begynte tidlig i svangerskapet å la den utenfor, nå forstyrrer den ikke lenger. Her hjelper også ørepropper for å overhøre katten, noen har sovehjerte, det har ikke jeg.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte, men ferber kan faktisk gjøre det slik at baby våkner oftere fordi dem ofte mister trygghetsfølelsen.

Ellers er døgnrytmen til babyen min helt lik din, men jeg bruker ikke Ferber.

Du må bare prøve å slappe av! Nå har ikke jeg flere barn, så jeg vet ikke hvor slitsomt det er, men jeg er alene med babyen min.

Hvis du har mulighet til å sove når baby sover om dagen (du trenger jo ikke vaske hvis du ikke har overskudd) så kan det hjelpe veldig mye. Kanskje du ikke får sove mellom 2 og 5, men du vil iallefall ikke være altfor utslitt. Men selvsagt, den beste søvnen er den om natta.

I tillegg vil jeg anbefale deg å tilby baby vann istedet for pupp når h*n våkner.

Skrevet

PLIS IKKE BRUK FERBER!!!

Skrevet

Dersom du avvenner om natta kan jo mannen ta en natt innimellom - så får du hentet deg inn...

Legg listen lavere en stund; ikke vask fremfor å hvile...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...