@stronauten med 3 små Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jenta på 4 har i en stund hevdet at de tørker seg selv i bhg, utenom når det har vært bæsjing. Har egentlig synes at det var tidlig, men har nå gitt etter for henne på at hun kan tørke seg selv. Må jo innrømme at det er deilig å slippe å løpe på do titt og ofte, men samtidig lurer jeg på om det blir tørket ordentlig, om håndvasken er ok osv... Tørker deres selv???
KAS.81 har født:-) Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 ja hun tørker seg selv er 3,5 år men ikke når hun har bæsjet da tørker en voksen. syns det er viktig at de lærer seg å tørke selv og blir selvstendige på det området, men med bæsj syns jeg det er greit å tørke dem en god stund til. jobber selv i barnehage og hadde ikke rukket stort annet enn å tørke tiss og rompe hvis man skulle tørke 20 barn når de er ferdig å tisse da tror jeg man måtte innført egen do vakt:-) er mange 5 åringer som også tørker bæsj selv men de fleste roper ett høyt og klingende ferdig når de har bæsja. tror de fleste barnehager er flinke til å terpe på det med håndhygiene etter do besøk. hvertfall gjør vi det i de arnehagene jeg har jobbet i når vi ser ett barn kommer fra do så blir det spurt om han eller hun har husket å vaske hender og blir også tatt opp i plenum i samlinger ved jevnlige mellomrom viktigheten av å vaske hender når man har vært på do. og det gjør de også i min jente sin barnehage ettersom hun forteller selv har til og med fått forklaring på baketerier ut fra en treårings synspunkt og at man kan bli smittet hvis noen er syke derfor er det viktig at man alltid husker å vaske hender når man har vært på do.
småmåsen Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 min jente på snart 5 tørker tiss og bæsj selv. Tissing har hun tørket vel et år, bæsj nettopp begynt med. syne det er greit å øve nå jeg, er værre når de kommer på skolen og ingen kontrolerer handvask og tørking.. Nå er det jo noen som følger med!!
2SmåTroll Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 tulla mi på snart 3 1/2 år tørker selv etter at hun har tisset, men får hjelp når hun har bæsjet. Her får vi ikkel lov til og hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå