Gå til innhold

Spontan abort???

SAhåpefull

Anbefalte innlegg

Uff, jeg er så redd. Er gravid i 8. uke, men har blødd i et par dager nå. Jeg har ingen smerter, så jeg håper det ikke er spontan abort. Har hørt at det skal være ganske smertefullt. Men er det ikke andre grunner til at man kan ha blødninger under svangerskapet? Trenger det å være spontanabort? Kan det være noe annen grunn? Blodet er friskt rødt, slimete, men uten klumper. Håper virkelig ikke at jeg har mistet den lille... Er det andre her som har blødd uten at dere har mistet barnet???

Fortsetter under...

Skjønner godt du er redd, det er fælt å ikke vite hva som skjer. Vet ikke om mitt svar vil berolige eller bekymre deg mer, men syns du kan få noen svar, selv om det er mine erfaringer.

Jeg har en gutt på snart 6 år, og blødde en del med han fra uke 12 til uke 15. Det begynte med friskt blod, og vekslet deretter mellom gammel-blodig og frisk, heller ingen klumper. Hadde aldri noen smerter. Med ham var årsaken en liten blodansamling i morkaken, som da gav seg i uke 15. Resten av svangerskapet forløp normalt, og hadde en normal fødsel og en nydelig gutt:)

Så var jeg gravid i vinter, begynte da å blø igjen litt før uke 12, bare litt brunt om morgenen i ett par uker, så styrtblødning med litt blank væske (som de mener var vannavgang). Fortsatt ingen smerter, men en 10 dager senere fikk jeg murringer/menssmerter i en tre dager, og 1. juledag fikk jeg mer smerter, og mistet dessverre i uke 14+3.

Så jeg har to forskjellige opplevelser med to veldig forskjellige resultater. Vet mange som blør uten at det går galt, så du må nok bare vente å se. Ønsker deg veldig mye lykke til!

Håper det går bra med deg og den lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...