lille_Harepus Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 hvor ofte har barna deres avføring? gir dere maltekstrakt i melken? og isåfall hvor ofte? hilsen førstegangs mamma som lurer på alt
"husmor"med lille Nora Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 eg har gitt mme fra hun var ca 7-8 dager.. eg hadde en lite tskje med mali i alle flaskene i begynnelse.. men når hun ble 4-5mnd har eg kun i grøten hennes. men dette tror eg er noe du må prøve deg frem med. noe reagere forskjellig på malt. hun har avføringe 1-2 ganger til dagen.
nurket4a Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Her har han fått mme siden han var 1,5 mnd. Har avføring 1-2 ganger om dagen stort sett. Jeg bruker ikke malt i det hele tatt. Da han begynte med fast føde ble han litt hard og hadde da 1 ts i hver flaske, men det funka ikke. På hs anbefalte de sviskersaft, så det brukes når det trengs.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Har gitt mme fra lille var 9 dager. Han får litt, ca en kvart teskje, malt i hver flaske. Og han har avføring mellom 2 og 4 ganger pr dag.
Ikkelektuell Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Han fikk maltekstrakt i hver flaske i begynnelsen, fordi han ble himla treg i magen og hadde avføring annen hver dag. Etter hvert gikk det lettere, men det kom fortsatt hver andre dag. Nå når han får tre måltider med fast føde om dagen pluss mme så har han avføring 1-2 ganger i døgnet.
Gossip Girl Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Jeg gir bare MME. Har gitt siden hun var nyfødt. Hun får en teskje malt per døgn (blander det ut i sterilt vann som jeg oppbevarer i kjøleskapet og blander det igjen med kokt vann og MME pulver). HUn har avføring 1-2 ganger i døgnet. I følge helsestasjonen skal de ha avføring en gang i døgnet.
mamman til snupp Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Hun har avføring ca 1 gang om dagen. Fikk malt i nesten hver flaske fram til hun ble 2,5 mnd, nå er hun 3 mnd og hun får bare malt en gang iblant, ikke hver dag fordi hun ble veldig løs i magen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Synes det er litt feil av helsestasjoen og si at de skal ha avføring minst 1 gang i døgnet. Dette varierer veldig fra barn til barn og er overhodet ikke fasitsvar. Barna kan ha avføring med noen dagers mellomrom uten at det gjør noe. Vår lille har avføring annenhver dag. Ingen plager, tipp topp form og hun er 2 mnd. Hun får malt 2 ganger om dagen hvor jeg blander det ut i melka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå