Gjest MMJ Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 . Hun er 7,5 mnd., Hun skal få grøt (100ml) kl 21.00 + pupp så i seng. Så skal jeg ikke gi henne annet enn vann frem til 07.00.... hun spise grøt 08.00, 12.00, middag 14.00, grøt 17.30 og grøt igjen 21.00. Er så lei av å amme HELE natta ( hver 2 time....)... Hun nekter ta flaska, men skal gi henne vann fra kopp.
Krokka og prinsessa Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Har hun spist hver 2. time til nå?? Jeg tror jeg ville prøvd å kutte ned til 1 eller 2 måltider om natten først. Altså, du bestemmer deg for at hun skal få mat f.eks. klokken 2.00. Ellers gir du vann. Hørtes drastisk ut å kunne helt ut når hun spiser så mye.... Men jeg er ingen akspert altså..... Har du snakket med helsesøster?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 høres jo ut som hun får i seg nok i løpet av dagen, kan hende jeg hadde gjort d samme som deg hvis min fremdeles drev og våknet om natta, mine to største sov natta gjennom når de begynte m fast føde (4mnd) og lillegutt er nå 11 uker, han har i d siste fått mat kun en gang om natten, jeg ligger og putter i han smokken når han våkner og da sovner han igjenn... skjønner du er lei av dette, er jo ikke sikkert hun drikker så mye heller, kanskje mest kosen??? tror neppe hun tar noe skade av at du venner henne av m nattpuppen
marwi Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 min gutt er 7 mnd og får kun vann mellom ca 19.00 og ca 05.00- 05.30. Når han våkner da er han veldig sulten og får pupp. han spiser 2xgrøt 1x middag og 1x brødskive hver dag.
marwi Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Og foressten- tror det er bedre og kutte helt- da vet baby'n hva han kan forvente når man våkner om natta. Hvis han hyler første gang han våkner- og får bare vann- og ikke er særlig fornøyd med det og kanskje klager litt før han sovner igjen, så får han plutselig melk neste gang for så å få vann... Blir kanskje litt forvirrende?
Gjest MMJ Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 sånn tenker jeg og.... huff,, det er ikke lett
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Ja, det er forsvarlig. Du er mammaen, du bestemmer. Det er jo ikke snakk om å la et barn ligge å hyle, men å gi trøst og vann og la henne forstå at det er slutt med pupp om natta. Hvis du er klar for det, og ikke innerst inne synes selv at du gjør noe galt, er jeg helt sikker på at det kommer til å gå fint, i hvert fall etter et par netter. Det er lov å ville ta natta tilbake etter 7.5 måned. Særlig når hun helt tydelig får nok mat i løpet av dagen. Hun trenger det ikke. I hvert fall ikke annenhver time. Lykke til!!
månestråle32 Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Vi fikk beskjed av hs at når hun spiser 2 faste måltider hver dag over en periode, så trenger hun ikke mat på natta mer. Vår jente er 7.5 mnd og har ikke spist på natta de siste 2 mnd. Hun spiser/drikker ingenting mellom 19-07. Når hun spiser så innmari mye grøt så kan det ikke være annet enn kos på natta! hvis hun ikke er monster-stor da....., eler spiser mini posjoner når hun spiser.... Lykke til! Det er veldig viktig at du får søvn også!!!! Kanskje pappaen bør gi vannet eller evt ingenting, bare roe henne.....slik at hun ikke blir veldig forvirret av mamma-lukta?? Her var det pappaen som ordnet dette- veldig vellykket og over på 1 natt.
Mazza** Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Kan det være at hun får det siste grøtmåltidet litt sent? Ofte så blir man sulten fortere på natta hvis magen jobber når man legger seg... tror kanskje jeg hadde prøvd å gi henne grøt litt tidligere på kvelden og kanskje en flaske nærmere leggetid... men er jo selvfølgelig ingen spesialist på området..bare et råd.... Hadde nok ikke kuttet ned så drastisk som du har tenkt til altså..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Det kan du fint gjøre. Tror nok ikke hun er så sulten i løpet av natten heller. Dessuten er melken din mest sannsynlig ikke fet nok lengre til at hun kan bli mett av den, OG hun er så stor nå at hun krever mer enn morsmelk for å bli mett. Jeg sluttet vel å gi pupp om natten da gutten min var ca 7 mndr. Ga ham flaske med vann da han våknet. Det var så lite intressant for ham at han sluttet å våkne om natten etter et par netter. Ok, kanskje han våknet en gang i ny og ne, men ikke mange ganger slik som da han fikk pupp. Gjør det slik som du har planlagt, du, og lykke til )
trebarnsmammaen Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Hei! Vi hadde samme runde for omtrent en måned siden, da tulla vår var seks mnd gammel. Det var etter HS sa til oss at siden tulla vår la på seg godt og var over seks mnd, var det ingen grunn til at hun skulle ha mat om natta. Du kan venne henne av med god samvittighet! Lykke til!
Gjest MMJ Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Ser noen syntes dette var litt drastisk.. huff,,, vet ikke helt hva jeg skal gjøre....
trebarnsmammaen Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Det er ikke noe problem å gjøre det nå. Faktisk er det lurt å gjøre det mens knøttet ditt er såpass liten. Det blir verre og verre, visst. Vi har ikke angret et sekund på at vi sluttet med nattmat. Men et tips: vær veldig konsekvente! Vis at dere bestemmer. Hun kommer jo til å protestere... Mitt mantra var at det er til hennes (og alles) beste... Og det viste seg at det stemte; både hun og jeg var i bedre humør pga mer og jevnere søvn.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Helsesøster har sagt til oss i barselgruppen at når ungene er 6 mndr bør vi kutte serveringen om natten slik at at både vi og babyen får bedre søvn. Jo lenger du venter, dess vanskeligere blir det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå