Gå til innhold

Søvn på dagtid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. Datteren min på 7 uker er kjempe trøtt.. Ligger å gjesper.. Men gjør alt hun kan for ikke å sovne.. Kaver med armer og bein og sutrer..

Hun har fått tørr bleie, og mat, så kan ikke være at hun er sulten eller utilpass med bleien heller...

Og når hun driver sånn på dagtid, blir hun jo overtrøtt på kvelden når hun skal legges for natten også... Men sover bra på natten når hun først sovner.

Noen med noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er det ikke rart at de kjemper sånn for å holde seg våkne? Min jente er 8 uker og er helt lik. Vi har funnet ut at det beste er å gå på tur. Da sovner hun ganske tungt. Er ute en time eller to, så bærer jeg bagen opp i leiligheten og ut på verandaen. Da får hun oftest ca tre timer sammenhengende søvn på formiddagen. Samme rutine på kvelden igjen, men da sover hun ofte ikke mer enn halvannen time. Hvis jeg ikke kommer meg ut legger jeg henne i senga si på soverommet med døra åpen og lyset på (for å skille dag fra natt). Jeg går ikke inn til henne når hun lager lyder og grynter meen lar henne pusle for seg selv. Ofte sovner hun etter ca 30 min. (gråter hun går jeg inn og tar henne opp) Er veldig fornøyd med at vi endelig har begynt å få litt rutine på dagsovingen, det gjør ting litt lettere.

Lykke til!

Skrevet

gutten min er også sånn, nå er han 11 uker, kun noen små dupper gjennom dagen, jeg kan gå lange turer og når jeg ser oppi vogna så r han våken :-) noen ganger sover han når vi går tur..

heldigvis har d aldri vært problem om kvelden og natta, husker m mine to første at de var sånn også, var ikke før de ble mer aktiv og kom seg rundt at de begynte og sove litt på dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...