Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 som i Nordahl Grieg. Er ikke det egentlig litt tøft?
prebs Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jo, jeg synes Nordahl er utrolig flott som fornavn. Jeg er bare litt usikker om det er tillatt lenger...Det er imidlertid en smal sak å finne ut hos fylkesmannen. Men det hadde vært kult å møte en liten Nordahl igjen;)
Troillpia Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Nordahl Grieg het egentlig Johan Nordahl Brun Grieg, så Nordahl var ikke fornavnet hans da... Ellers står flg i Statistisk Sentralbyrå: Det er 10 menn som har Nordahl som første fornavn. Det er 6 menn som har Nordahl som eneste fornavn. Jeg ville ikke kalt min sønn Nordahl...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Nei huff! Ikke som fornavn!!! Skikkelig etternavn jo! Uansett hvor mange som måtte hete det til fornavn.
plass'n Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Det er over 1100 som har Nordal og over 1400 som har Nordahl som etternavn, så der skulle ingen kunne protestere på at du velger det som fornavn, jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være et fint guttenavn med historiesus
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Her heng eg ikkje heilt med på argumentasjonen? Dess meir eit namn er som etternamn dess vanskelegare er det vel å få det godkjent som førenamn? Det er normalt ikkje lov å bruke etternamn som førenamn, med mindre der er solid hevd for det, som med Magnus og Bjørn. Og til argumentet over her om at Nordahl ikkje var førenamnet til Nordahl Gries, så stemmer det at han heitte Johan Nordahl, men det vert jo å samanlikne med å heite Petter Aleksander i dag. Det er jo snakk om to førenamn her. Og til HI: eg synest Nordahl er flott...men så er eg kanskje over snittet glad i Nordahl Grieg, då
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå