Sakura Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Noen som vet noe om det er "spesielle" regler for dekning av reise for ivf? Ved fritt sykehusvalg er det en egenandel på 800kr tur/retur med bil. Men ettersom det ikke finnes slik behandling rett rundt hjørnet hos oss, og vi bruker nærmeste (Porsgrunn), gjelder de 800kr likevel? Da blir det lissom ikke så mye en får tilbake da. Noen som vet?
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg bor nærmere Porsgrunn enn Rikshospitalet, men vi skal inn til Rikshospitalet ifm IVF. Jeg betaler vanlig egenandel på reisene dvs kr 240 t/r som blir skrevet på egenandelskortet - og det blir da ikke registrert som fritt sykehusvalg med 800 kr i egenandel. Så da regner jeg med det at du også får det!
Sakura Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Så fint, tusen takk! Men gjelder det kjøring med egen bil oxo?
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Ja, vi får igjen for bilkjøring. Men for oss er det nesten billigere for NAV at vi kjører selv enn om vi bruker kollektivtransport. Du kan vel ringe NAV der du bor og høre hvilke regler de har for det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå