to-søte-små Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Lillegutt er 4 mnd om en uke, føler det er på tide jeg får tilbake natten min nå! Han er veldig flin å legge seg om kvelden, rundt kl 19-19.30 hver kveld. Sovner som regel med en gang. Begynner da å våkne rundt kl 23...det er som regel bare å gå han smukken, eller snu han over på siden, men av og til hylskriker han! Sånn holder han det gående helt til han våkner skikkelig kl 08. Han får mat kl 02 og rundt kl 06. Men han er våken uttalige ganger utenom dette...han sover svært lett! Er det på tide å begynne med en liten smaksprøve på grøt syns dere? Gutten min er stor for alderen...godt over 7 kg når han var 3 mnd! Kanskje han krever mer nå?
mathilde Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Hei, det er jo absolutt verdt å prøve en teskje? Ellers er de jo ikke så tunge i søvnen ennå på den alderen. Jeg syntes det kom seg veldig rundt 6-måneders alder hos oss. Da ble det lenger sammenhengende søvn også på dagtid. Kunne det kanskje være lettere for deg å gi ham melk når du legger deg, hvis han likevel våkner litt rundt den tiden? Da blir han litt tyngre i søvnen og kan kanskje klare seg med ett nattmåltid, og du får sovet litt mere... Uff, nei søvnen er ganske viktig etter man har hatt baby en stund
to-søte-små Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Takk for svar. Å amme er det siste jeg gjør før jeg legger han i senga... Trodde kanskje at jeg hadde litt lite melk på kvelden, så jeg prøvde mme som siste måltid før han la seg. Drakk ca 100 ml...men han kastet det opp over hele sengen etterpå. Ikke sov han bedre den natten heller. Da jeg skulle prøve det samme dagen etter, nektet han å drikke mme...
Krokka og prinsessa Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Lillemor er også stor. 8 kg da hun var 15 uker! (nesten 4 mnd.) Da begynte vi med velling altså! Tok det gradvis, med lite og TYNT til å begynne med. Så det gikk 1 mnd før vi var oppe i full posjon grøt og fikk noen effekt. Men det var tydelig at det trengtes altså! Så jeg ville prøvd ja ) Nå få hun grøt, bades, og puppes. Hun spiser MYE da også! Men så spiser hun bare 1-2 ganger på natta nå. Hun er 5 mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå