hvemerjeg? Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Er det forskjell på forlovelsesring og giftering? "Bør" man ha gull (uansett gult eller hvitt), eller er det ok med sølv. Vi skal ha en veldig sparsommelig og privat bryllup, og ut i fra pris på ringer, kan jeg i grunn gjerne gå for sølv...
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 De fleste bruker forlovelsesringen som giftering. Siden jeg nok er litt gammeldags der, synes jeg gifteringer bør være i gult gull. Mange som bruker en kombinasjon av hvitt og gull og, men personlig synes jeg det er finest med gull. Hadde nok ikke valgt sølv selv, men smaken er som baken. Om det er gull, sølv eller bronsje spiller vel i utgangspunktet liten rolle, da ringen skal symbolisere evig troskap eller lignende, he he... Men, i tradisjon tro er det vel gull som er vanlig.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Vi har noen billige forlovelsesringer i gult gull. men har akkurat vært og bestilt gifteringene våres og de tok vi i hvitt gull. Jeg hadde tatt gull enten hvitt eller gull Tenk på at du skal ha dem resten av livet;)
Kosel Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Jeg liker gult gull. Nå kler jeg ikke sølv, så har ingen smykker som er i sølv/hvitt gull. Syntes det viktigste er at dere er fornøyde med og ikke hva alle andre syntes. Men er vel gult gull som tradisjonelt er vanlig.
Mamma+2 Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Nettopp pga at desse ringene forhåpentligvis skal gås med i mange mange år...så ville jeg lagt litt penger i det- da sølv gjerne blir fortere stygt. Personlig ville jeg nok valgt en blanding av hvitt og gult gull...syns det er utrolig flott og passer jo til alt:)
høstbarn:) Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har jobbet hos gullsmed, og jeg solgte aldri forlovelsesringer i sølv. Min mann og jeg har forlovelsesringer og gifteringer i ett. Det vil si at når vi forlovet oss valgte vi ut ringer i gult gull med inngravert dato i. Når vi giftet oss leverte vi inn ringene, og fikk gravert inn giftedatoen. Tilsammen blir ikke dette dyrt! Vi hadde heller ikke så god råd da. Hvis vi hadde hatt bedre råd hadde jeg ønsket meg en egen forlovelsesring, med sten:) Men jeg fikk hvittgulls ring på 1 års bryllupsdagen da, med fin diamant:) Jeg personlig synes det er finest meg gifteringer som er i gult gull, eller gult og hvitt gull. Men smaken er som baken;) Snart 6 år siden vi giftet oss, mye mere å velge i nå tror jeg;)
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Ok med sølv. Ta det dere liker. Vanlig å bruke den samme ringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå