Gå til innhold

Tror dere følelsene kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på 7 mnd, og er graid igjen. trodde jeg skulle bli kjempeglad, men det er jeg ikke. synes sønnen min er utrolig krevende hele dagene og gleder meg ikke til å få en til. teller ikke uker og dager osv.

men de følelsene må vel komme?

noen som har følt det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst gratulerer!

Følelsene kommer sikkert etter hvert. Det er ikke rart du føler det sånn når du er sliten. Kanskje du også kan få litt mer avlastning?

Man teller sikkert uker og dager mye mer når man er gravid for første gang når alt er nytt.

Det er 15mnd mellom søsteren min og meg, det var sikkert tøft i perioder for mamma, men hun ga oss noe helt fantastisk - en venn for resten av livet!

Skrevet

Jeg tror at graviditet nr. 2 er alltid annerledes enn nr.1, særlig med to tette. En vennine som fikk to tette sa at hun stort sett glemte at hun var gravid fordi nr.1 krevde så mye oppmerksomhet. Hun sa at hun ikke fikk nyte svangerskapet på samme måte. Følelsene kommer etter hvert, særlig etter fødselen. Jeg trodde jeg var gravid da gutten var 5 mnd (falsk alarm) og jeg fikk første kjempesjokk, selv om jeg hadde blitt glad etter hvert. Nå ønsker jeg bare å bli gravid igjen og få to tette, og er fullt klar over at det blir noen krevende år fremover. Du har en veldig sunn og realistisk reaksjon. Men, om noen år kommer de til å være bestevenner og det blir kjempestas med to tette.

Skrevet

Jeg har en datter på 15 mnd og venter nr om 5 uker.

Graviditet nr 2 er ikke like lett som den første. Når man får to tette så kan man ikke slenge seg på sofan og si atte "nei, ikke nå vennen, mamma må hvile". Man har ikke samme mulighet til å slappe av, for man har en liten som krever sitt.

Jeg synes heller ikke at denne graviditeten har gått fortere.

Følelsene kommer. Jeg fikk følelser for krabaten i magen etter ultralyden. Først da gikk det opp for meg at jeg har et barn i magen. Dette barnet kommer til å være helt annerledes enn det første, ha egen personlighet osv. Nå synes jeg det skal bli spennende å se hvem som kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...