Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 hva skal jeg gjøre?? hun er 3 uker og har hatt lite melk. men blir jo bare mindre. og jeg ammer hele tiden, drikke masse vann, ammete. vil liksom ikke gå over til mme for å ikke minske den lille produksjonen jeg har. Er dette normalt. Vil det øke etterhvert eller er det noe jeg gjør feil. Hun får ikke sove på dagtid og bare griner og vil sutte. hjelp:(
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Legg henne til brystet så ofte du kan! Og prøv å pump deg ofte. Drikk ammete, har også hørt at havresuppe skal hjelpe. Verdt å prøve. Prøv å ikke stress, selv om jeg vet det er vanskelig!! Kan jo være økedøgn også?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg syns ungen skal få nok mat. Gi henne mme.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Stol på deg selv! Det er din baby og du vet best hva du skal gjøre. Enten så venter du og ser om det går seg til. Du kan jo bare gå på helsestasjonen en gang i uka for å se om hun legger på seg. Gjør hun det så kan det jo bare være at hun er veldig sulten. Min jente var veldig liten da hun ble født og hun spiste HELE tiden de første 6 ukene. Plutselig endret det seg. Prøv å slapp av med hensyn til om du har nok meld. Tror ikke stress er noe hjelp akkurat. Og hvis du ser at hun ikke legger på seg nok, nei da kan du jo bare gi henne nan i tillegg. Hvis du vil så kan du jo også gi henne nan og pumpe deg selv så ikke produksjonen minker. Uansett: du finner ut hva som er best. Vær glad for at babyen din har fått morsmelk helt i begynnelsen av livet og selv om hun skulle måtte få noe tillegg så er det da virkelig ingen krise! Lykke til!
--{--{-@solstråle Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Ja, la hun ligge til brystet ofte!! Jeg opplevde å måtte amme jenta mi mange timer i strekk på kveldene, hun ville ha melk hele tiden!! Plutselig da hun var 6 uker sluttet hun:)Det kan hende det er økedøgn datteren din har! Men som anonym oppom her sier, så kan jo du ta turen innom helsestasjonen for å veie henne, da får du snakket med HS også, kanskje det kan være til hjelp:) Dattera mi er 5 mnd, og jeg har siste uken måttet gi henne litt tilegg for jeg har plutselig ikke så mye melk lenger.. Det viktigeste er at ongen er mett og legger på seg, og om du må ty til mme, så er ikke det verdens undergang:) lykke til!! klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå