Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Del Skrevet 5. mars 2008 Sitter her å kikker på ledige jobber. Fortsatt lenge til jeg skal tilbake i jobb, men vil gjerne slippe å gå tilbake til min gamle jobb siden det er mye bråk og styr der hele tiden. Vil så gjerne få meg jobb i en bhg, men har inge erfaring eller utdannelse bortsett fra at jeg er mamma til to da, er jo litt erfaring i det:-) Noen her som jobber i bhg uten utdannelse? De søker etter assistenter, så da tenkte jeg at en assistent kanskje ikke nødvendigvis MÅ ha utdannelse. Bhg starter opp i august 08. og det er midt i blinken for meg siden jeg egentlig skal tilbake i jobb 1. september. Men, hva bør jeg få med i søknaden? Og hvordan bør jeg formulere meg, er så lenge siden jeg skrev søknader? Formell eller litt uformelt? Håper noen kan svare, da hadde jeg blitt veldig glad. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137050767-hva-b%C3%B8r-man-ha-med-i-s%C3%B8knad-om-assistentjobb-i-bhg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jules32 Skrevet 5. mars 2008 #2 Del Skrevet 5. mars 2008 Hei! Jeg synes du skal skrive en formell søknad, dvs. skriv et ca 1-sides brev og legg ved din CV (eventuelt også attester hvis stillingsannonsen spesifiserer det). Til assistentstillinger er det vanligvis ikke krav til noen formell kompetanse i form av høyere utdanning: Se i utlysningen om det er noe spesielt de krever, ring barnehagens styrer hvis du lurer. Skriv i brevet at du synes stillingsannonsen var interessant fordi du kunne tenke deg å begynne å jobbe i barnehage. Fortell hva du liker; å være sammen med barn, gi omsorg, delta i lek, være kreativ, er glad i forming/turer/gym/dans/musikk (hva enn det er du liker), bidra til å gi barna en god hverdag, utøve grensesetting, foreldresamarbeid, være med på aktiviteter/arrangementer, dokumentasjon, læring etc. Du kan jo også si noe om du tror du trives med både små og større barn, at du er fleksibel i henhold til hvor behovet for bemanning er. Fortell at du er mor til to og at din rolle som mor også har fått deg til å tenke at barnehagearbeid er noe som kunne passe for deg (hvis det stemmer). Fortell også litt om hva du har gjort før du gikk ut i permisjon, og noen av dine gode egenskaper i jobbsammenheng (gode samarbeidsevner, engasjert, tålmodig, kreativ, arbeidssom etc). Du bør også nevne kort noe om hvorfor du ikke ønsker å gå tilbake til din gamle jobb (hvis det er relevant for deg). Har du hørt noe om den aktuelle barnehagen, i såfall hva? F.eks. si at du har fulgt med på byggingen/utbyggingen av barnehagen og har sett frem til at den skulle åpne fordi du kunne tenke deg å være med i teamet som skal bygge opp barnehagen. Gøy å kunne være med fra starten av og være med på å forme barnehagen. Kort reisevei er praktisk for deg og ofte også for barnehagen. Har du lite fravær tidligere og er frisk så kan du med fordel skryte av det Lykke til med søknaden, håper jobben blir din! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137050767-hva-b%C3%B8r-man-ha-med-i-s%C3%B8knad-om-assistentjobb-i-bhg/#findComment-137060192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå