rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 ....har noen av dere en oppskrift på komper/ som dere vet er bra og lett å lage? Det er litt lite aktivitet på "kokeboka", så jeg prøver meg her...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Hvor i landet bor du? Jeg har ikke kjøkkenmaskin og det å stå å raspe poteter i mente har jeg ikke ork til. Jeg bruker derfor Stangeland Mølle sitt mel. Kommer i sånne "poser" like store som hvetemel gjør, er bilder av komler/raspeball/potetball på forsiden. Trenger kun å tilsette vann står det og mengdeforhold er forklart på baksiden. Jeg bruker i tillegg å raspe neddi et par poteter i tillegg. Det jeg ikke vet er hvorvidt de selger dette melet i hele Norge eller om det kun er på sørvestlandet.
rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Godt tips. Bor i Oslo, her burde det være mulig å få tak i sånt.
Nå kommer nr. tre Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Skal visst være gode de nye posene ja. Men de er veldig gode de posene til Toro også. De bruker vi mye. Og så bruker vi å ha mør inni. Mmmmm...hadde det på søndag. Deilig med pølser, salt kjøtt og kålrabi og stekt bacon. Alle har sine itng de må ha ved siden av, jeg må ha sirup og sukker...mmmm.... God middag !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå